Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-15, 22:05
  #1
Medlem
To start off är jag väldigt rädd, som ni kanske kommer förstå snart.

Flickvännen fick inte sin mens hon borde fått för snart två veckor sedan. Den har inte tidigare bortfallit förutom för ett par år sedan då den inte ens var regelbunden.

Vi har haft sex utan kondom, men jag har aldrig kommit i henne utan kommit på andra ställen så att säga. Detta har dock bara hänt enstaka gånger, kanske en eller två. Annars använder vi kondom.

Jag känner verkligen att jag inte vill ha något barn, då både jag och flickan är under 20 år gamla och kommer börja läsa på universitet till hösten. Imorgon har vi tänkt att gå till UM för att se om hon är gravid och jag är så otroligt rädd att hon är det, ingen av oss vill ha ett barn men det är väl trots allt inte bara så att man kan göra en abort utan att tänka på det?

Kan mensen bortfalla för att hon är otroligt stressad? Båda två har enormt mycket skolarbete för tillfället och vi sitter och pluggar dygnet runt känns det som. (Högpresterande elever båda två).

Vet inte riktigt vad anledningen till denna tråden är, förutom att skriva av sig lite?

Citera
2009-03-15, 22:08
  #2
Medlem
Wellss avatar
Keep it.....Kommer aldrig att ångra er!
Citera
2009-03-15, 22:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wells
Keep it.....Kommer aldrig att ångra er!

Förhoppningsvis är hon inte gravid och det var fel svar!
Citera
2009-03-15, 22:12
  #4
Medlem
Wellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Förhoppningsvis är hon inte gravid och det var fel svar!

Var bara jag som var tvungen att slå ett slag för livet genom det mycket sanna rådet

Som svar på din fråga så tror jag att mens kan störas av stress.
Citera
2009-03-15, 22:12
  #5
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
To start off är jag väldigt rädd, som ni kanske kommer förstå snart.

Flickvännen fick inte sin mens hon borde fått för snart två veckor sedan. Den har inte tidigare bortfallit förutom för ett par år sedan då den inte ens var regelbunden.

Vi har haft sex utan kondom, men jag har aldrig kommit i henne utan kommit på andra ställen så att säga. Detta har dock bara hänt enstaka gånger, kanske en eller två. Annars använder vi kondom.

Jag känner verkligen att jag inte vill ha något barn, då både jag och flickan är under 20 år gamla och kommer börja läsa på universitet till hösten. Imorgon har vi tänkt att gå till UM för att se om hon är gravid och jag är så otroligt rädd att hon är det, ingen av oss vill ha ett barn men det är väl trots allt inte bara så att man kan göra en abort utan att tänka på det?

Kan mensen bortfalla för att hon är otroligt stressad? Båda två har enormt mycket skolarbete för tillfället och vi sitter och pluggar dygnet runt känns det som. (Högpresterande elever båda två).

Vet inte riktigt vad anledningen till denna tråden är, förutom att skriva av sig lite?



Anledningen kan ju var att du och din flickvän kilar i väg till ett apotek och köper ett graviditetstest de är lika säkra som testen de utför på ungdomsmottagningen eller barnmorska. Men såg att ni skulle till UM och testa så det är ju bra..

Annars så kan faktiskt stress och oro göra så att mensen försvinner.. Det har hänt mig flera gånger under livet.

Sedan aldrig aldrig på några villkor slarva med preventivmedel. Då det kan oxå göra så att man oroar sig så mycket att det kan göra bortfall av mensen..
Citera
2009-03-15, 22:18
  #6
Medlem
Ja, jag "hoppas" verkligen att hon är stressad... Men jag undrar hur hon skulle kunna bli gravid, om jag inte kommit i henne? Är 100% på detta! Om en kondom går sönder, märker man det när man tar av den efteråt?
Citera
2009-03-15, 22:21
  #7
Moderator
blomvattnares avatar
Det är inga problem att bli gravid även om du har "lagt det" utanför. Innan själva satsen kommer, så kommer det en liten försats som också kan innehålla spermier. Detta märker inte du.

Jag blev gravid på det sättet...
Citera
2009-03-15, 22:24
  #8
Medlem
Har ni tagit nå dagen efter piller under senaste månaden? Den kan skjuta upp mensen, men den kan även bli sen om man är stressad eller känner stor oro/ ångest.
Citera
2009-03-15, 22:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är inga problem att bli gravid även om du har "lagt det" utanför. Innan själva satsen kommer, så kommer det en liten försats som också kan innehålla spermier. Detta märker inte du.

Jag blev gravid på det sättet...

Citera
2009-03-15, 22:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swinns
Har ni tagit nå dagen efter piller under senaste månaden? Den kan skjuta upp mensen, men den kan även bli sen om man är stressad eller känner stor oro/ ångest.

Nej, det har vi inte
Citera
2009-03-15, 22:37
  #11
Avstängd
jahoos avatar
Ta det lugnt! det finns abort!
Citera
2009-03-15, 22:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo
Ta det lugnt! det finns abort!

Hur är det att gå igenom den processen, är det jobbigt? För hennes del? Och för min?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback