Om vi börjar med brödet så duger det gott med vanligt färdigskivad kommunist-fralla.
Favoritpålägget är nog svampstuvning med små skink-strimlor i, sen på med nån god lagrad ost och sen in i ugnen.
Attans vad det kurrar i magen nu.
Älskar märket "Roast'n'Toast". Finns i flera varianter med lite sesamfrö, trekornsblanding etc. Både mustigare och matigare i konsistensen än vanligt skivat formbröd.
Ordentligt med smör, valfritt köttpålägg samt ett par skivor hushållsost brukar göra susen om man är sugen på nåt snabbt o gott! Relativt mättande också om man gör ett par tre stycken!
Gillar formbröd med surdeg, typ Aptita.
Man är definitivt inte onormal om man äter upp en hel franska på en förmiddag.
Pålägget ska vara:
Dijonsenap och skinka,
whiskeycheddar,
lemoncurd (Robertson´s tror jag att det är.)
eller Önos hallonsylt.
Kom förresten på en riktigt vräkare för den som inte är rädd för kalorier:
Rosta valfritt bröd, kleta på ett lager jordnötsssmör, kleta på ett lager sylt/marmelad på jordnötssmöret. Enjoy!
Det finns inte mycket som slår en toast med stenbitsrom och en citronskiva. Rysk/iransk kaviar skulle säkert vara ännu godare (antar jag, jag har aldrig provat), men det är ju lite dyrt.
Sen är såklart klassikerna marmelad + ost, alla sorts stuvningar m.m. väldigt goda.
Åh, nu blev jag så sugen på svampmacka så jag lägger mina torkade Trattisar i vatten och gör några toastar ikväll.
Vet inte hur ni gör men jag tycker citronpeppar är riktigt gott till trattisar.. mm stuvade trattisar på en macka och täck med en riktigt lagrad ost in i ugnen..