• 1
  • 2
2003-12-11, 20:15
Medlem
THEIDFs avatar
Uefa förbjuder rökning

Ja, vad säger man? Nu kan tränarna bli utkastade till omklädningsrummet för att ha tänt en cigg.

Snart är det balkongerna... Inom en snar framtid får man nog åka till Nordpolen.
Citera
2003-12-11, 20:42
Medlem
Asterixs avatar
Bra jobbat UEFA! Häng dom högt. Hade jag fått bestämma skulle det vara skottpengar på rökare.
Citera
2003-12-11, 20:53
Medlem
Jack Daws avatar
Det är väl ett sista försök att få elit-idrotten verka vara ren och ärlig kanske.
Citera
2003-12-11, 21:06
Medlem
Men suck. Klart man ska få ta en cigg om man vill. Speciellt fotbollstränare som har en hög stressnivå. Nu kommer det att börja dö tränare åt höger och vänster. Rökning räddar liv!
Citera
2003-12-11, 21:30
Medlem
zappzapps avatar
kan man som rökare anmäla samhället för förföljelser? snart finns det ju inte en plats att tända en cigg på.
jag ska söka politisk asyl i ett land där rökarna behandlas som folk, inte kreatur
Citera
2003-12-11, 21:36
Bannlyst
Hets mot folkgrupp? =D
Citera
2003-12-11, 21:37
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d_l0rd
Hets mot folkgrupp? =D
definitivt!
Citera
2003-12-11, 21:42
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
kan man som rökare anmäla samhället för förföljelser? snart finns det ju inte en plats att tända en cigg på.
jag ska söka politisk asyl i ett land där rökarna behandlas som folk, inte kreatur

Kosovo , heheheh har du cigg o bjuda så kommer du behandlas som en kung.

Förövrigt så tycker jag att rökning skall och borde förbjudas helt.
Citera
2004-07-03, 21:08
Medlem
UrbanKids avatar
Röknign borde förbjudas men inte snus

rökning skadar folk i din närhet, det gör inte snus. Det är äen mindre risk för cancer med snus då det är röken som skadar en inte nikotinet.
Citera
2004-07-03, 22:06
Medlem
gregerolles avatar
Citat:

Man kan annars hävda motsatsen tidigare.. Att det knappt fanns en plats att slippa cigarettrök på..

Gå ut i naturen och rök.. Där är det ingen som hindrar dig (än så länge.. ..

Vad gäller övriga platser skulle jag vilja säga att det är ok så länge ingen annan är i närheten. Tänk på barn, astmatiker.. Att röka på balkongen är väl ok om man bor längst upp, eller om det är mitt i vintern, men det är inte kul att sitta på våningen över en sommarkväll och käka mat eller fika och få upp cigarettrök..
Samma sak med restauranger (nu pratar jag inte om krogen) där man just fått in en >200:- varmrätt till ett >300:- vin och just ska sätta tänderna i den när hela bordet intill tänder upp cigaretter till sin avec helt utan att tänka på de andra gästerna...

Nä, börja snusa istället om du inte vill sluta röka. Luktar bara under några sekunder till du stoppat in den och lukt-volymen sträcker sig bara någon meter ifrån dig..

/nikotin-nazisten (som själv gärna tar en prilla)
Citera
2004-07-03, 22:37
Medlem
Carradines avatar
Citat:
definitivt!

Off-topic: faen sno inte min catchphrase nu

On-Topic: Jäävla jakt på rökare nuförtiden, lägg ner, folk slutar väl när de vill??

Själv är man nuförtiden icke-rökare men jag tycker endå jävligt illa om häxjakten på folk som njuter av cigg, vem fan har bett 'dig' att stå bredvid mig och sniffa in rök bara för att kunna klaga?!

Ska ni inte börja nyckla bilar som står still vid ett övergångsställe också?
Det är ju mycket enklare att gnälla på de vanliga människorna än de ohyggligt ödmjuka bilarna!
Citera
2004-07-03, 22:53
Medlem
gregerolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Off-topic: faen sno inte min catchphrase nu

On-Topic: Jäävla jakt på rökare nuförtiden, lägg ner, folk slutar väl när de vill??

Själv är man nuförtiden icke-rökare men jag tycker endå jävligt illa om häxjakten på folk som njuter av cigg, vem fan har bett 'dig' att stå bredvid mig och sniffa in rök bara för att kunna klaga?!

Ska ni inte börja nyckla bilar som står still vid ett övergångsställe också?
Det är ju mycket enklare att gnälla på de vanliga människorna än de ohyggligt ödmjuka bilarna!

Jag tycker man får röka hur mycket som helst... men man bör ändå ta hänsyn till andra när man gör det... Tyvärr gör inte alla rökare det och därav förbjuds rökning på allt fler platser... När det gäller rökning på krogen så är jag kluven... alla är fullt medvetna om att alla röker där, så det är ju knappast någon överraskning att det är "smog" på krogen.. men det skulle ju vara skönt om man slapp stinka rök när man kom hem... Dessutom är jag iaf inte ute varenda helg så passiv rökning är nog inget jag oroar mig för...

Tyvärr finns det idiotiska rökare också som inte vet sitt eget bästa.. Såg en idiot som tände upp en cigarett på en bensinstation... iofs stod han inte precis vid pumparna, men ändå... För att inte tala om rökande förare.. Vad händer i en paniksituation när man måste ta till båda händerna och cigaretten flyger iväg och tar eld i, tja.., klädsel eller kläder eller vad som helst...

Rök på så länge man tänker efter först bara och inte är alltför idiotisk!..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in