Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
kan man som rökare anmäla samhället för förföljelser? snart finns det ju inte en plats att tända en cigg på.
jag ska söka politisk asyl i ett land där rökarna behandlas som folk, inte kreatur
Man kan annars hävda motsatsen tidigare.. Att det knappt fanns en plats att slippa cigarettrök på..
Gå ut i naturen och rök.. Där är det ingen som hindrar dig (än så länge..

..
Vad gäller övriga platser skulle jag vilja säga att det är ok så länge ingen annan är i närheten. Tänk på barn, astmatiker.. Att röka på balkongen är väl ok om man bor längst upp, eller om det är mitt i vintern, men det är inte kul att sitta på våningen över en sommarkväll och käka mat eller fika och få upp cigarettrök..
Samma sak med restauranger (nu pratar jag inte om krogen) där man just fått in en >200:- varmrätt till ett >300:- vin och just ska sätta tänderna i den när hela bordet intill tänder upp cigaretter till sin avec helt utan att tänka på de andra gästerna...
Nä, börja snusa istället om du inte vill sluta röka. Luktar bara under några sekunder till du stoppat in den och lukt-volymen sträcker sig bara någon meter ifrån dig..
/nikotin-nazisten

(som själv gärna tar en prilla)