Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-11, 19:01
Medlem
Kriminalarens avatar
Vidrigt att de får göra reklam här... Jäkla idioter...
Citera
2003-12-11, 19:11
Medlem
jonnie64s avatar
Håller helt med,fegare inkassobolag får man leta efter.
Citera
2003-12-11, 19:39
Moderator
rancors avatar
Undvik att låna pengar från skumma människor så lär ni slippa ha dem knackades på er dörr.
Citera
2003-12-11, 19:40
Avstängd
Roger Perssons avatar
Jag fattar inte riktigt det här... Hur kan ett inkassobolag kunna kalla sig lagligt och samtidigt underförstått få folk att associera till ryska maffian, torpedverksamhet och an offer you can´t resist?

Jag har varit inne på deras hemsida och kikat och som företagare så har jag ibland problem med folk som inte betalar sina fakturor i tid. Ibland betalar dom inte alls, men det är smällar man får ta när man handskas med människor.

Dock, och detta är väldigt viktigt, skulle jag få för mig att skicka Baltic Inkasso på mina kunder så hade jag inte bara beblandat mig med personer i gråzonen, jag hade dessutom dragit mitt företags goda namn och rykte i smutsen. Vem vill köpa saker från ett företag som kan misstänkas sälja fakturorna vidare till gangsters? Jag skulle inte vilja det i varje fall...

Jag är på det klara med att Baltic Inkasso inte lyder under svensk lagstiftning eftersom man har sitt företag i Estland. Flashback som mig veterligen är ett engelskt bolag lyder dock under svensk lagstiftning, vilket vi sett prov på vid flera tillfällen. Jag har för mig att det kvittar var bolaget har sitt säte, man lyder under den lag som råder i det land där man har sin huvudnäring... Är det inte så?

// Roger P.
Citera
2003-12-11, 19:44
Medlem
snapcases avatar
Om jag inte missuppfattade tv3 i förra veckan så saknade dom tillstånd att bedriva inkassoverksamhet i både sverige och estland. Borde inte det dom pysslar med kallas för utpressning då?
[EDIT] Kollade upp på http://www.datainspektionen.se/ . Baltic inkasso saknar mycket riktigt tillstånd att bedriva inkassoverksamhet här. Kul att se att Persolvo har åkt dit också
Citera
2003-12-11, 20:12
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Håller med rancor. Är man dum nog att låna pengar av Sergej i frihamnen så får man faktiskt skylla sig själv.
Citera
2003-12-11, 20:18
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Håller med rancor. Är man dum nog att låna pengar av Sergej i frihamnen så får man faktiskt skylla sig själv.

Vem säger att det bara är 'Sergej' som kommer att använda deras tjänster...?

Finns säkert en del småföretagare som kan bli frestade att använda dem.
Citera
2003-12-11, 20:21
Medlem
enverhoxha99s avatar
Stor annons i nya FNA Surftips oxå, det första som står på sidan
Citera
2003-12-11, 20:22
Avstängd
Dylans avatar
Genom företaget skulle jag aldrig anlita dem, men det skulle kunna vara händigt om man ville se till att någon snubbe som lånat av mig privat fick sådär lite lätt deformerade knäskålar. En 'polare' lånade en gång 5000 spänn för vad jag antar var skumraskaffärer; efter ett år utan återbetalning var jag fan färdig att skicka några Brödraskapare på honom. Struntsumma visserligen, men jag har mina principer. Det föll på att jag inte hade rätt kontakter. Men men, ryska maffian är mycket trevligare att komma hotandes med.
Citera
2003-12-11, 20:39
Avstängd
Bizarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Genom företaget skulle jag aldrig anlita dem, men det skulle kunna vara händigt om man ville se till att någon snubbe som lånat av mig privat fick sådär lite lätt deformerade knäskålar. En 'polare' lånade en gång 5000 spänn för vad jag antar var skumraskaffärer; efter ett år utan återbetalning var jag fan färdig att skicka några Brödraskapare på honom. Struntsumma visserligen, men jag har mina principer. Det föll på att jag inte hade rätt kontakter. Men men, ryska maffian är mycket trevligare att komma hotandes med.

Herrgud.. du kan ju inte vara sann...
Citera
2003-12-11, 20:43
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Vem säger att det bara är 'Sergej' som kommer att använda deras tjänster...?

Finns säkert en del småföretagare som kan bli frestade att använda dem.

Och? Lån skall betalas tillbaka, mer än så är det inte.

EDIT: Och med tanke på hur mycket de tar för att driva in pengarna så tvivlar jag på att någon använder det som annat än en sista utväg.
Citera
2003-12-11, 20:59
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Och? Lån skall betalas tillbaka, mer än så är det inte.

EDIT: Och med tanke på hur mycket de tar för att driva in pengarna så tvivlar jag på att någon använder det som annat än en sista utväg.

Skönt att du verkar leva i en värld där allt är svart eller vitt..

Lån skall betalas tillbaka, ja! Men det är inte alltid som svårigheter att betala tillbaka beror på omständigheter som låntagaren själv rår över.
Då kanske det inte är så festligt att ha Baltic Inkasso i bakhasorna..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback