2009-08-13, 00:06
Medlem
Jag försöker ladda ner Yahoo Widgets ( http://widgets.yahoo.com/download/ )
och då kommer en ruta upp där det står "Yahoo Installer" och det är en plugin som läggs i bibliotek/internet plugins/ och det händer inget mer än så.

Hur hittar jag en dmg-fil som installerar Yahoo Widgets?
Ville installera ( widgets.yahoo.com/widgets/widescapeweather ) men det ger samma sak, yahoo installer kommer upp.

Tack.
Citera
2009-08-13, 00:29
Medlem
systems avatar
På sidan står till höger ”Manual Download” och en länk till dmg-fil som i sin tur innehåller en installerare (”Install Yahoo! Widgets.pkg”).
Citera
2009-08-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
På sidan står till höger ”Manual Download” och en länk till dmg-fil som i sin tur innehåller en installerare (”Install Yahoo! Widgets.pkg”).

Tack.

Nu när jag har installerat Yahoo Widget och startat den så kan jag ladda ner Widgets direkt från deras hemsida. Jag går in på denna sidan;widgets.yahoo.com/widgets/widescapeweather och tar Get It, så säger den samma sak igen. Att jag måste ladda ner Yahoo Installer, som är en plugin till Internet. Även när jag har gjort det så startar inte någon Widget..

edit:

Jag hittade det, man ska högerklicka på Get It länken på denna sida t.ex widgets.yahoo.com/widgets/widescapeweather och ta Öppna nytt fönster, och då sparas det som .widget och då körs den automatiskt med Yahoo Widget om man vill.. man ska alltså inte klicka på den, för då startas Yahoo Installer plugin.
Senast redigerad av Pulse82 2009-08-13 kl. 01:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in