2009-08-12, 19:33
Medlem
Som rubriken säger har jag problem med bilden på min skräm.

I början när jag startar upp datorn så får jag bild på skärmen och jag håller för tillfället på att omformatera min datorn, efter en stund (offtast när jag kommer till den delen i omformationen när den börjar installa windows)
så dör bilden fast skrämen och datorn fortfarande är igång.

Vet någon vad problemet kan vara ?

Eftersom, jag har kommit så långt i omformateringen att jag redan tagit bort allt gammalt på datorn kan de väll inte vara att jag saknar drivrutiner eller att de är för gammla?

Alla tips uppskattas!
Citera
2009-08-12, 19:59
Medlem
Skärmen kanske inte känns igen. Testa att installera något annat än windows och se om du kommer längre.
Citera
2009-08-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wo0ozle
Skärmen kanske inte känns igen. Testa att installera något annat än windows och se om du kommer längre.

Asså jag har inte windows installerat på datorn en eftersom jag formarterar om den, går de ens att installera något annat på datorn om jag inte har ett fungerade operativ system?

Ps. Jag märkte nu att såfort min skärm slocknar så tänds en röd lampa i datorn som inte lyst innan, vad kand detta betyda?
Citera
2009-08-13, 00:38
Medlem
Kom igen grabbar needar help
Citera
2009-08-14, 04:01
Medlem
Jag är inte precis grym på området själv, men jag tänkte mer att testa ett annat OS (förslagsvis ett gratis) och se om det hjälper. Eftersom du säger att startuppläget fungerar som det ska så är det väl rimligt att anta att det har med själva windowsskivan att göra?

Vilket kort sitter den röda lampan på? Själv har jag inga lampor inne i datorn forutom en som sitter på sidan (locket).
Citera
2009-08-14, 05:37
Medlem
fel på xp-skivan?
Citera
2009-08-14, 12:23
Medlem
Ja, det låter ju rimligt om det är först vid windowsuppstarten (just när det installeras) som det felar. För jag antar att du inte installerar i avancerat läge? Ska gå att göra det med på något sätt, men jag har använt linux de senaste åren så jag minns inte riktigt. Har du installerat XP förr när du använt samma skiva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in