2012-11-03, 21:03
Medlem
Fukitals avatar
Nu är jag HELT sent ute (beror på hur men ser det) men hittade denna tråden för inte så länge sen, och följt serien längre.

Men scenen där Rick återförenas med sin son får mig att tåra upp varje gång! Lori not so much. Hon är så blassé. I serien var hon någorlunda ok, ett vitt brus som man kunde tolerera. Nu är hon bara, jobbig.

Men, njuter av serien, säsong två var som sagt lite seg men den har börjat ta sig igen.
Har börjat kolla om s1 och nu är det mer tydligt hur Rick har förändrats. I början var han en do-gooder med en stor idé om rättvisa och liv skulle sparas. Nu har han vaknat upp ur sin koma PÅ RIKTIGT.
Citera
2012-11-03, 23:53
Medlem
Barbus avatar
Blev överraskad att hela förra avsnittet handlade om något annat än Rick och gruppen. Hade inte väntat mig att hela avsnittet skulle dedikeras till Blondinen och den färgade kvinnan. Tycker det är lite synd att amputerade storebrodern överlevde. Gillar inte honom som karaktär, lite för enkelspårig.

Governor var ju ascool. Spelade så bra att jag faktiskt trodde han var genuin när kom farandes med sin vita flagga till soldaterna.

Förstår också varför dödade dem. Förstod inte varför han satt och glodde på huvuden i burkar, men kanske förklaras senare.

Undra hur många avsnitt det tar innan vägarna mellan Ricks grupp och governor korsas, och om blondinen och negressen stannar kvar? Blondinen var ju sjukt flörtig.
Citera
2012-11-04, 00:56
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Blev överraskad att hela förra avsnittet handlade om något annat än Rick och gruppen. Hade inte väntat mig att hela avsnittet skulle dedikeras till Blondinen och den färgade kvinnan. Tycker det är lite synd att amputerade storebrodern överlevde. Gillar inte honom som karaktär, lite för enkelspårig.

Governor var ju ascool. Spelade så bra att jag faktiskt trodde han var genuin när kom farandes med sin vita flagga till soldaterna.

Förstår också varför dödade dem. Förstod inte varför han satt och glodde på huvuden i burkar, men kanske förklaras senare.

Undra hur många avsnitt det tar innan vägarna mellan Ricks grupp och governor korsas, och om blondinen och negressen stannar kvar? Blondinen var ju sjukt flörtig.

Är inte heller så förtjust i den äldre brodern. The Governor gjorde en riktigt bra insats tyckte jag med! Tror för övrigt att svaret på din fråga angående huvuden i burkar finns i serietidningen, men det kanske dyker upp här med så småningom
Citera
2012-11-04, 00:58
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Är inte heller så förtjust i den äldre brodern. The Governor gjorde en riktigt bra insats tyckte jag med! Tror för övrigt att svaret på din fråga angående huvuden i burkar finns i serietidningen, men det kanske dyker upp här med så småningom
Det vore ju bara sjukt om vi inte fick någon som helst förklaring gällande huvudena i TV-serien.. Bara ett dygn kvar nu! Tagga!
Citera
2012-11-04, 02:06
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Det vore ju bara sjukt om vi inte fick någon som helst förklaring gällande huvudena i TV-serien.. Bara ett dygn kvar nu! Tagga!

Morgondagens avsnitt verkar i vilket fall bra när man såg preview:n. Jag vill gärna se mer av Daryl och Merle.
Citera
2012-11-04, 03:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf

Morgondagens avsnitt verkar i vilket fall bra när man såg preview:n. Jag vill gärna se mer av Daryl och Merle.

Samma här. Är ju det man går runt och väntar på nu, att Daryl och Merle ska träffas.
Citera
2012-11-04, 10:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Räcker det inte att han har huvud i akvarium som han sitter och tittar på?
Har ni inte förklaringen där? Fundera kring vad det säger om honom som person.
Citera
2012-11-04, 11:07
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Räcker det inte att han har huvud i akvarium som han sitter och tittar på?
Har ni inte förklaringen där? Fundera kring vad det säger om honom som person.

Jo det är ju klart att man förstår hur han är som person. Men man vill ju veta varför han har just huvuden, vilka han väljer och varför. Vad det är som ligger bakom, folk som läst tidningen säger ju att han förlorat fru och barn så det är väl en del utav det hela.
Citera
2012-11-04, 11:35
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Vad var det folk inte tyckte om med säsong 2? Har nästan kollat klart på den nu iaf.
Citera
2012-11-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T.
Vad var det folk inte tyckte om med säsong 2? Har nästan kollat klart på den nu iaf.

Generellt sett anser många att det var för mycket snack för lite verkstad, som i för mycket snack och de gjorde knappt någonting på hälften av avsnitten.
Citera
2012-11-04, 11:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Jo det är ju klart att man förstår hur han är som person. Men man vill ju veta varför han har just huvuden, vilka han väljer och varför. Vad det är som ligger bakom, folk som läst tidningen säger ju att han förlorat fru och barn så det är väl en del utav det hela.
Jag gillar inte att bli skriven på näsan, men man får gärna hinta. Han vet nog inte riktigt själv, psykiskt störd som han är.
Citera
2012-11-04, 12:41
Medlem
K.R.I.T.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShonshinJohn
Generellt sett anser många att det var för mycket snack för lite verkstad, som i för mycket snack och de gjorde knappt någonting på hälften av avsnitten.
Själv tycker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in