2012-03-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Haha, undrar om serieskaparna också fattat det. Den scenen när han smyger sig på fången och står tyst i mörkret och bara kollar ner, likblek och lillgammal. Jag höll på och dö av obehag. På fel sätt givetvis.

Jo precis, han går bara runt och är störig. Släng ut honom i skogen till ett gäng walkers säger jag!
Citera
2012-03-10, 01:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Haha, undrar om serieskaparna också fattat det. Den scenen när han smyger sig på fången och står tyst i mörkret och bara kollar ner, likblek och lillgammal. Jag höll på och dö av obehag. På fel sätt givetvis.

Haha han såg ju fan läskigare ut än alla zombier
Citera
2012-03-11, 18:09
Medlem
Dreamerss avatar
Förstår verkligen inte Ricks tankesätt. Han blir väldigt upprörd när Shane försöker mörda ungen vid den där skolan eller vad det var, och uppmanar honom att släpa med ungen tillbaka till gården för att avrätta honom där?.. Vad fan spelar det för roll vart man skjuter honom?

Enda jag tyckte om i det senaste avsnittet var att Dale äntligen fick det han förtjänade. Nu slipper man iaf hans idiotiska ansiktsuttryck och pk-värderingar. Annars var det lite action och som vanligt endast en massa tjat. Hoppas på att det tillkommer lite mer action i nästa avsnitt!

Sedan en annan sak. Kan folk förihelvete sitta och jämföra serietidningarna med själva Tv-serien någon annan stans? För titt som tätt är det ju någon dumfan som glömmer att he på en spoiler och det blir jag hyfsat arg på ibland. Ett förslag från min sida är att mod öppnar en tråd där man kan sitta och diskutera serien i både pappersformat och den som går på tv och jämföra aspekter från vardera sida. För folk verkar ju inte vilja diskutera det i den redan existerande tråden om serietidningarna.

Men som sagt, endast ett förslag för att underlätta för dom som inte har läst serietidningarna.
Citera
2012-03-11, 19:54
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamers
Förstår verkligen inte Ricks tankesätt. Han blir väldigt upprörd när Shane försöker mörda ungen vid den där skolan eller vad det var, och uppmanar honom att släpa med ungen tillbaka till gården för att avrätta honom där?.. Vad fan spelar det för roll vart man skjuter honom?

Enda jag tyckte om i det senaste avsnittet var att Dale äntligen fick det han förtjänade. Nu slipper man iaf hans idiotiska ansiktsuttryck och pk-värderingar. Annars var det lite action och som vanligt endast en massa tjat. Hoppas på att det tillkommer lite mer action i nästa avsnitt!

Sedan en annan sak. Kan folk förihelvete sitta och jämföra serietidningarna med själva Tv-serien någon annan stans? För titt som tätt är det ju någon dumfan som glömmer att he på en spoiler och det blir jag hyfsat arg på ibland. Ett förslag från min sida är att mod öppnar en tråd där man kan sitta och diskutera serien i både pappersformat och den som går på tv och jämföra aspekter från vardera sida. För folk verkar ju inte vilja diskutera det i den redan existerande tråden om serietidningarna.

Men som sagt, endast ett förslag för att underlätta för dom som inte har läst serietidningarna.

Tänkte också på det, de måste ju har förstått att de inte kunde ta med han till deras farm redan när de räddade honom. Det smartaste skulle vara att bara lämna honom..

Håller med den jävla ungen och morsan, så jävla störande båda två. Förstår inte hur Rick kan ha levt med de två så länge.
Citera
2012-03-11, 21:07
Medlem
bringeroflights avatar
Det är roligt med dessa postapokalyptiska serier att man tänker på hur man själv skulle agerat i dras situation. Logiskt borde de ju inte ha så svart att skaffa utrustning eftersom allt finns kvar och zombierna är ju varken snabba eller smarta.

Tycker det var synd på Dale. Gillade han och hans synsätt, att försöka hålla kvar lite på de gamla värderingaren. Många av de andra karaktärerna känns lite overkliga och väcker inte sympati . Shane är ju en psykopat och egoist. Rick tar ju aldrig ledarrollen fullt ut och har ingen plan på hur han vill lösa deras livssituation utan bara velar och sätter sin son före allting annat. Kvinnorna har typiska svaga roller med lite undantag för Andrea. Glenn och Daryl är ok, känns äkta på något vis.
Citera
2012-03-11, 21:09
Medlem
Är det på söndagar de visas i USA?
Citera
2012-03-11, 21:21
Medlem
IIXIIIs avatar
ja det är det väl, brukar finnas nya avsnitt på teh interwebs på måndagar iaf.
Citera
2012-03-11, 21:29
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är det på söndagar de visas i USA?
Yes. Kl. 03 måndag morgon svensk tid.
Citera
2012-03-11, 22:49
Medlem
Scamps avatar
Är det 2 avsnitt kvar eller är ju helt fel ute ?
Citera
2012-03-11, 23:02
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Är det 2 avsnitt kvar eller är ju helt fel ute ?
Yes!
Citera
2012-03-12, 03:14
Medlem
thestalkerdudes avatar
Det senaste avsnittet har nyss kommit upp. Gick ovanligt snabbt denna vecka.

Finns på iptorrent bland annat men vet ej om den finns på TPB just nu

//Thestalkerdude
Citera
2012-03-12, 03:20
Medlem
Zahles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Det senaste avsnittet har nyss kommit upp. Gick ovanligt snabbt denna vecka.

Finns på iptorrent bland annat men vet ej om den finns på TPB just nu

//Thestalkerdude

Har inte laddats upp på TPB ännu, får hoppas på att det kommer snabbt.

Serien i övrigt:

Tycker det har blivit bättre efter pausen i säsong 2, före det var det för mycket drama och intriger, i praktiken en dokusåpa i en apokalyptisk värld. Jag antar att gruppen kommer vara på gården tills sista avsnittet när dessa tvingas fly av någon anledning(kanske blir dessa attackerade av den andra gruppen).

Och sedan hittar till fängelset som utgör säsong 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in