2011-11-21, 23:30
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Gôtt att Andrea fick till det. Hon verkar ha behövt det.

Jepp, nu när hon också har tränat skytte litegrann så går hon väl lös som en mördarmaskin bland alla zombier
Citera
2011-11-21, 23:32
Medlem
NirvanAs avatar
Konstigt att inte Shane och Andrea gängat tidigare egentligen...

Vill att de ska ut på äventyr och härja, vill inte se dem vara fast på samma ställe hela säsonger
Citera
2011-11-22, 00:02
Medlem
Huntardos avatar
Har en fråga kring senaste avsnittet.
När Dale och Shane har sitt man till man snack i slutet,så nämner Dale att Shane har "Raised his gun on Rick",när fan hände detta? Har inget minne av det alls,nångång i slutet av S1 antar jag?
Citera
2011-11-22, 00:11
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntardo
När Dale och Shane har sitt man till man snack i slutet,så nämner Dale att Shane har "Raised his gun on Rick",när fan hände detta? Har inget minne av det alls,nångång i slutet av S1 antar jag?

Ja, någon får rätta mig om jag har fel men tror det var när de var när de var på sitt base camp i S1 och var ute i skogen och skulle leta rätt på något. Rick hade just kommit tillbaka och Shane brottades väl med sina känslor.
Citera
2011-11-22, 00:16
Medlem
Mr.Maazes avatar
Vilket jävla sömnpiller avsnitt 6 var. Dock kul att
men det var synd att
Citera
2011-11-22, 00:23
Medlem
Mappmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntardo

Ja, när Rick just hade kommit tillbaka till gruppen och de hörde något ljud i skogen. Shane tog då Rick i sikte och Dale dök upp bakom honom och sade bara "Jesus." Jävligt starkt tyckte jag själv. Shane tog ner vapnet och såg skamsen ut.

Dale är skön, honom gillar man! Går runt i sin fiskarhatt och är lite sådär vis.
Citera
2011-11-22, 02:56
Bannlyst
Fyfan va serien har tappat från att ha varit 8/10 till 2/10. Helt sjukt. Liknar en valfri dramaserie med usla skådisar. Riktigt besviken. Alla som någonsin skjutit eller vet vad det innebär sitter nog hemma och när de får headshot efter headshot.....
Citera
2011-11-22, 03:47
Medlem
Alltså jävlar, detta avsnittet kan nog varit bland den sämsta skit jag någonsin bevittnat. Undrar om de skämdes när avsnittet var färdigklippt? Det måste nästan kvala in till någon sorts lista över rekord i utfyllnad. Jakten på Sophia kändes till en början som ett rejält sidospår. Idag var det nästan skönt att de gjorde ytterligare ett litet framsteg på den fronten (sökte igenom ett hus...) och det säger väl egentligen allt om seriens tempo denna säsongen. Graviditeten, som kanske får ses som ett sidosidosidosidospår till handlingen, har nu haft stort fokus i två jävla avsnitt. Om barnet ändå inte är Shanes, varför ska man då göra så stor sak av det? Kunde man inte bara klippt ner det till några scener och skona tittarna från eländet? Jag gillar förresten hur de försökte bygga upp det där med pillerna till något slags avgörande. Man kan kanske anta att hon inte hade någon aning om hur de fungerade, annars kan man undra vad vitsen var att ens testa om dagen efter-piller fungerar som abortmedel (eller varför hon skickade iväg asiaten att hämta dem).

Eller varför inte 2-3 min diskussionen om Carl skulle få skjuta eller inte - snacka om totalt meningslös scen. Schyst rekyl på pistolen förresten. Tur att de kom på att de har tillgång till bilar iallafall och därför kan inleda sökandet efter Sophia på allvar.

Tyvärr känns även zombiesarna i ladan ganska ointressanta. "Spoiler" från trailern för nästa veckas avsnitt
Det känns verkligen som en tempoökning....

Förövrigt märker man verkligen hur kass dialog och delvis även skådespel det är i serien efter att precis ha sett ett avsnitt av Homeland. Det ger knappast några pluspoäng när man försöker göra om Walking Dead till att bli en ren dramaserie.

Ja vad fan hände egentligen? Säsong ett började så lovande och man fick ambitioner om att detta faktiskt kunde bli en riktigt bra serie. Jag är fascinerad över själva huvudhandlingen - apokalypsen, kampen om överlevnad och om det går att finna en lösning - men nu när tv-serien valt en annan väg kanske det är mer värt att läsa böckerna istället....

Nu låter jag riktigt bitter märker jag. Tyvärr får jag nog sälla mig till den växande skaran av de som tycker säsong två varit en grov besvikelse.
Citera
2011-11-22, 06:17
Medlem
För varje avsnitt blir det bara sämre och sämre. Håller med förgående talare till 100%.

Undrar snart om det är en såpa jag kollar på eller va fan det är frågan om???

Riktigt sömnpiller. Pallar snart inte med skiten längre....
Citera
2011-11-22, 07:14
Medlem
JoliQuZs avatar
Varför letar de fortfarande efter den lilla flickan Det har ju gått 4 dagar, om hon inte har stött på en enda Walker på den tiden håller inte, om hon kommer tillbaka levande så kommer jag bara bli förbannad...
Citera
2011-11-22, 07:26
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernadotten
Ni tänker inte på faktumet att de flesta vill säkra sin familjer?
Att det här är en väldigt speciell situation som inte någon militär i hela världen är förberedd på. Tror inte en sekund på att det skulle finnas militärer kvar. Ni kan ju själva tänka er att behöva skjuta er polare i huvudet för att han dreglar lite?

Det här fattar inte jag... Skulle kunna styckmörda VEM SOM HELST med en rosa jävla plast sked om de blev en Walker, min flickvän, min mor, min bästa polare. Herregud blir så jävla irriterad när folk inte ens kan skjuta sin granne. DE ÄR REDAN DÖDA!!!
Citera
2011-11-22, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Det här fattar inte jag... Skulle kunna styckmörda VEM SOM HELST med en rosa jävla plast sked om de blev en Walker, min flickvän, min mor, min bästa polare. Herregud blir så jävla irriterad när folk inte ens kan skjuta sin granne. DE ÄR REDAN DÖDA!!!
Håller med De måste dö annars bli de en walker oavsett vem det är !

Ni vet att regeringen komma göra så här på riktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in