2009-08-12, 12:52
Medlem
Cleopatras avatar
Jag kör varje dag med Wise Registry Cleaner och Free Windows Registry Repair 2.0. Det senare hittar alltid massor med empty keys. Kan man ta bort dem utan vidare eller är de tomma bara för tillfället och kan senare behövas. Den hittar alltid många tomma systemcertifikat och dylikt.

Jag kör Win XP (både home och Pro).
Citera
2009-08-12, 12:54
Medlem
cannaBes avatar
Det är aldrig 100% säkert att låta program ta bort saker ur registret, men eftersom du gör det varje dag så spelar det inte så stor roll. Ditt register är kanske redan fuckat så det räcker så varför inte fortsätta tills det blir dags för formatering
Citera
2009-08-12, 13:00
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det är aldrig 100% säkert att låta program ta bort saker ur registret, men eftersom du gör det varje dag så spelar det inte så stor roll. Ditt register är kanske redan fuckat så det räcker så varför inte fortsätta tills det blir dags för formatering

Haha - så kan man också se det.
Citera
2009-08-12, 13:08
Medlem
CronoSs avatar
Tomma nycklar gör ingen nytta, jag brukar ta bort.
Citera
2009-08-12, 15:07
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Tomma nycklar gör ingen nytta, jag brukar ta bort.

Good to know.

Måste säga att det hittills inte varit något problem. Datorn är dock nyformaterad och jag ville inhämta "second opionion" av den eminenta FB-panelen innan jag forsätter i samma spår som tidigare.

PS: Formateringen hade ingenting att göra med rensningen av tomma nycklar. Det hade snarare att göra med att få ett nyinsatt trådslöst nic att fungera.
Senast redigerad av Cleopatra 2009-08-12 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in