Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-12, 04:03
  #1
Medlem
På sista tiden har jag haft mardrömmar som endast kan defineras med att vara i helvetet. Blir toterad mentalt med bilder och scenar där jag blir utsatt för kränkade och hemska händelser som:

Alla mina vänner aviker mig, säger att jag är galen och att jag borde försvinna. Allt jag gör hånar dem mig för, det kan vara mina tankar och känslor i drömmem. Vaknar sedan totalt förstörd och totalt mentalt nerbryten, känns som skuggorna villken sekund som helst ska sluta mitt liv. I natt vaknade och vid 3 tiden som är ovanligt för jag brukar inte vakna förens klockan på morgonen ringer. Men denna gång var det så kraftigt att jag vaknade svettandes och rädd.

Det jobbigaste med allt är att hela min verklighet förändras totalt, människor som i vanliga fall brys sig om mig mobbar ner mig totalt. Det är så verklighet som det skulle hända en vanlig dag. Blir paranoid på dagen och känner att alla vill mig illa. Som exempel så gick jag till MAX här om dagen vid 02:00 tiden och beställde. När jag stod i kassen kom en tjej fram och började prata med mig ifrån att hon satt med några kompisar längre bak på resturangen. Hon började fråga mig frågor som vad jag beställer och försökte verkligen skapa en diskution med mig.

Men kunnde inte avgöra om hon flörtade med mig för att hon vill skapa en realation eller om hon vill driva med mig så jag drog snabba svar och drog ASAP där ifrån. Kan inte leva ett normalt liv längre och det känns så drygt att vara så vilsen och paranoid. När jag går på gatan känns det som alla flinar och hånar mig som en clown. Som jag vore ett freak, men kan helt klart intyga på att jag klär mig "normalt" och ser bra ut. Men det känns alltid som jag ser "rädd" ut eller osäker ut och därför hånar mig för det.

Någon som har haft liknande mardrömmar?
__________________
Senast redigerad av alteredmind 2009-08-12 kl. 04:29.
Citera
2009-08-12, 10:56
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alteredmind
Text

Paranoid och asociala egenskaper.
Sök hjälp, och det säger jag inte för att vara rolig.

http://www.google.se/search?hl=sv&cl...S%C3%B6k&meta=
Citera
2009-08-13, 14:22
  #3
Medlem
Kolla upp dig

Citat:
Ursprungligen postat av alteredmind
På sista tiden har jag haft mardrömmar som endast kan defineras med att vara i helvetet. Blir toterad mentalt med bilder och scenar där jag blir utsatt för kränkade och hemska händelser som:

Alla mina vänner aviker mig, säger att jag är galen och att jag borde försvinna. Allt jag gör hånar dem mig för, det kan vara mina tankar och känslor i drömmem. Vaknar sedan totalt förstörd och totalt mentalt nerbryten, känns som skuggorna villken sekund som helst ska sluta mitt liv. I natt vaknade och vid 3 tiden som är ovanligt för jag brukar inte vakna förens klockan på morgonen ringer. Men denna gång var det så kraftigt att jag vaknade svettandes och rädd.

Det jobbigaste med allt är att hela min verklighet förändras totalt, människor som i vanliga fall brys sig om mig mobbar ner mig totalt. Det är så verklighet som det skulle hända en vanlig dag. Blir paranoid på dagen och känner att alla vill mig illa. Som exempel så gick jag till MAX här om dagen vid 02:00 tiden och beställde. När jag stod i kassen kom en tjej fram och började prata med mig ifrån att hon satt med några kompisar längre bak på resturangen. Hon började fråga mig frågor som vad jag beställer och försökte verkligen skapa en diskution med mig.

Men kunnde inte avgöra om hon flörtade med mig för att hon vill skapa en realation eller om hon vill driva med mig så jag drog snabba svar och drog ASAP där ifrån. Kan inte leva ett normalt liv längre och det känns så drygt att vara så vilsen och paranoid. När jag går på gatan känns det som alla flinar och hånar mig som en clown. Som jag vore ett freak, men kan helt klart intyga på att jag klär mig "normalt" och ser bra ut. Men det känns alltid som jag ser "rädd" ut eller osäker ut och därför hånar mig för det.

Någon som har haft liknande mardrömmar?


Det är vanligt med mardrömmar och den vanligaste är att man känner sig jagad. Det betyder att det finns något i ens vardag som pressar en. Skulle i ditt fall kolla upp mig - först rent fysiskt, dvs gå till en vårdcentral och be om en allmän hälsokontroll. Man får en undersökning och ger prov. Det för att kolla upp att det inte är någon vanlig grej. Alltså brist av något ämne eller någon olycklig kombination av läkemedel kan ge sådana symptom som du beskriver. Du ska helst kolla dina värden själv och fråga lite om gränsvärden osv
Citera
2009-08-20, 21:34
  #4
Medlem
nonameds avatar
Låter mer som du berättar om en vanlig dag. Men men. Skulle inte lägga så stor bemärkelse eller betydelse på bara en mardröm. Skulle där i mot kanske vara vaksam för att få uppföljningar av mardrömmar. Då det kan slita en del på psyket m.m om det fortsätter för länge. Efter som Lufsen vill att du ska söka hjälp vilket jag aldrig skulle tänka mig efter bara en dröm. Men som sagt håller det på en längre tid och du verkligen blir sådan eller likande så skulle du kanske söka hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback