2009-08-12, 03:45
Medlem
Hej.

Har ett rejält problem nu. Mina LIVSVIKTIGA filer på mitt USB minne försvann idag. Skulle göra partition på HDD och sedan starta om datorn. Men sen såg jag att det står CD på mitt USB minne och att det bara är 6.66mb och helt tomt på dom filerna.

Jag verkligen måste ha det, vad kan ha hänt? Kan det vara något fel i bara min dator eller? Har ingen möjlighet att prova i annan dator just nu, men i morgon.

Någon annan som blevit utsatt för detta eller vet varför det helt plötsligt blev "CD"?
Citera
2009-08-12, 10:35
Medlem
Randor244s avatar
Har du provat att sätta in USB-minnet i en annan dator?
Citera
2009-08-12, 11:25
Medlem
Felet kan vara en konflikt mellan enhetsbeteckningar. Har sett detta när det gäller vissa kortläsare, men det är nog inte helt otänkbart att även ett usb-minne skulle kunna få samma problem.

en ledtråd kan vara att köra "compmgmt.msc", gå till diskhantering, och se om du kan hitta någon extra partition där som filerna kan ligga på och isf byta enhetsnamn utan att påverka partitionen? Men givetvis, att testa på en annan dator låter som ett säkrare alternativ att börja med om det är viktiga filer.
Citera
2009-08-12, 12:10
Medlem
Får gå och sätta på gamla datorn och pröva där inne. Kollade igår på ett ställe och då var det en sån där gul trekant med ett svart "!" i. Ungefär som det ser ut i XP när man inte har något internet (har jag för mig, inte använt det på över ett år)

Återkommer om en liten stund.

Japp, det fanns på min gamla dator. Satan så gött, vad kan man göra åt det hela nu då? Om det inte "finns" i min dator?
Senast redigerad av tjockarn 2009-08-12 kl. 12:19.
Citera
2009-08-12, 12:20
Medlem
En.stens avatar
Testa med en annan dator först. Skulle det inte fungera så får du väl använda något recovery-program på minnet. Jag rekommenderar R-Studio. Annars har du även Get data back som brukar fungera bra.

Edit: Nehe, såg nu att du hade löst det. Vad bra.
Citera
2009-08-12, 12:33
Medlem
Fanns i gamla datorn, men ser det inte i min dator. Den får upp det som en CD skiva med 0 av 6.66mb ledigt :s Vad kan man göra för att den ska se igen?

Jag tryckte start och skrev in det där cmpmgmt.msc så här såg det ut när jag gått vidare.

http://sv.tinypic.com/m/5ake90/1

Där syns även mitt problem med min HDD. Får fan inte tillbaks dom dära 323GB

EDIT: Lyckades lösa det dära med HDDn nu i det dära programmet också tror jag Gick o göra om partition där inne ju
Senast redigerad av tjockarn 2009-08-12 kl. 12:40.
Citera
2009-08-12, 12:35
Medlem
Randor244s avatar
Tja, varför inte föra över alla filer till den gamla datorn och göra en fullständing formatering av USB-minnet för att därefter lägga tillbaks filerna igen?

Värt ett försök iaf...
Citera
2009-08-12, 20:02
Medlem
Ingen som kan hjälpa? Det står ju att utrymmet finns men i "den här datorn" så säger den att det är väldigt liten CD :s
Citera
2009-08-12, 20:12
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
Felet kan vara en konflikt mellan enhetsbeteckningar. Har sett detta när det gäller vissa kortläsare, men det är nog inte helt otänkbart att även ett usb-minne skulle kunna få samma problem.

en ledtråd kan vara att köra "compmgmt.msc", gå till diskhantering, och se om du kan hitta någon extra partition där som filerna kan ligga på och isf byta enhetsnamn utan att påverka partitionen? Men givetvis, att testa på en annan dator låter som ett säkrare alternativ att börja med om det är viktiga filer.

Citat:
Ursprungligen postat av tjockarn
Ingen som kan hjälpa? Det står ju att utrymmet finns men i "den här datorn" så säger den att det är väldigt liten CD :s

Högerklick på partitionen och Change drive letters and paths.
Citera
2009-08-12, 21:52
Medlem
Okej Ska prova det, håller på o säkerhets kopierar allt i andra datorn just nu

Tack så mycket. Hoppas på att det funkar nu då, dock undrar jag vad man ska ändra det till? Fanns ju 2 alternativ man kunde ta där. Vad av det ska man välja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in