2010-04-24, 15:24
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Eller om Maddes brist på karaktär

Ja, om situationen varit den omvända. Men f.t så är det JB som vänstrat och den ansvarige för att Madde nu får utstå den publika förnedring detta innebär.
Citera
2010-04-24, 15:25
Medlem
Citat:
Är inte det här helt underbart för Jonas (om några månader). Madde kommer alltid vara prinsessa, Jonas kan alltid drömma tillbaks till ungdomens dagar när han tryckte hennes sköna kropp hårt. Han slipper dessutom alla jobbiga förpliktelser detta borde innebära. Madde lär ju inte bli finare och bättre med åren. Snarare bitchigare och rynkigare. Han behöver ju inte heller hålla tyst eller bli misstrodd om att han har kört henne för det är officiellt som tusan. Ett fint runkminne han kan hala fram på äldre dagar när han sitter gift med någon vidrig kvinna i någon villa i Danderyd.

Idiot! Förhelvete det handlar väl inte om att få trycka en snygg tjej. DET HANDLAR OM ATT FÅ TRYCKA EN PRINSESSA OCH SEDAN BLI PRINS!!!! tänk ´vilket glidar liv han hade fått och kunna titulera sig prins. Vänsterprasslet borda han ha sparat till efter giftemålet. Visar bara vilket jävla pucko killen är.
Hans genpool + kungafamiljens hade varit spiken i kistan för allt. Hade nog blivit banjospelade ungar.
Citera
2010-04-24, 15:26
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Exakt!! Vem vill ha JB som ombud om ett par år i en stort skatteplaneringsförfarande/tvist rörande flera miljoner eller i ett skiljeförfarande?

Den som vågar det är kör ju lite Kamikaze med sitt kapital.

För i sådana förfaranden så är det ju av betydelse att ha den "sociala kompetens" som krävs för att kunna konversera med människor från rinkeby? Är det inte just en rövslickande hänsynslös schakal till paragrafrunkare och lagvrängarna man vill ha?

JB har nog inte ont om jobb och hans karriär stannar säkerligen inte pga. den här lilla uppståndelsen och i vart fall kommer den ev. oförmågan att umgås med rinkeby's finest inte att vara något problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Men Herr Daniel Westling drog tydligen en vinstlott med sin manskvinna.

Frågan är om det är värt det, den manskvinnan får ju Tora att se feminim ut helt plötsligt.
Citera
Medlem
Vad var det hos Madeleine som knäckte Jonas?
Allt kan ju inte enbart skyllas på Tora.
Senast redigerad av 2006 2010-04-24 kl. 15:29.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Jobbar han inte längre på Vinge?
Du som vet och är först.
Behöver jag vara övertydlig som till en hundvalp? Ja, tro det eller ej men en anställning är ingen garanti för en karriär.
Citera
2010-04-24, 15:31
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ja, om situationen varit den omvända. Men f.t så är det JB som vänstrat och den ansvarige för att Madde nu får utstå den publika förnedring detta innebär.
Jag tänkte mer att om Madde hade haft lite mysigare karaktär så hade Jonas kanske inte satt på en bollsportande norska.

Tror inte detta är så mycket förnedring för Jonas som för hovet. Vi vanliga killar tycker ju bara att det är dråpligt och han blir en liten hjälte som inte föll in i de kungliga leden.

Det är nog bara mamma Bergström som är ledsen, men detta av helt fel anledning.
Citera
2010-04-24, 15:33
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag tänkte mer att om Madde hade haft lite mysigare karaktär så hade Jonas kanske inte satt på en bollsportande norska.

Eftersom han friade så borde han då ha synnerliga brister i sin karaktär om det skriver har någon substans, eller hur ?
Citera
2010-04-24, 15:34
Medlem
tryffs avatar
Vem vet vad som ligger bakom?

Vi har ett ungt par som uppenbarligen vill gifta sig och skaffa barn. Men det får de inte för först måste den äldsta systern hitta nån som vill ha henne? Det måste kostat på en del....

Alla som läst tråden bör ju ha insett att de varit singlar en tid...

Nu utmålas jonas som skurken men vem vet? Hur är deras ölsinne t.ex.?
Citera
2010-04-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Behöver jag vara övertydlig som till en hundvalp?
Ja, tro det eller ej men en anställning är ingen garanti för en karriär.

Talar du av egen erfarenhet nu?
Du som vet och är först.
Citera
2010-04-24, 15:36
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Eftersom han friade så borde han då ha synnerliga brister i sin karaktär om det skriver har någon substans, eller hur ?
Han friade nog mer av kunglig press än av kärlek. Tror du han var fylld av kärlek när han gick ner på knä på Capri och friade till Madde? Det var nog vad som krävdes av honom.
Citera
2010-04-24, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Talar du av egen erfarenhet nu?
Du som vet och är först.
Ja, i och med att jag varit ute arbetslivet i ett antal år i en konkurrensutsatt bransch ja...

Kanske något att tänka på för en avundsjuk socialbidragstagare som du!

Inom ett år är Bergström helt ointressant för media.
Citera
2010-04-24, 15:44
Medlem
buggenbus avatar
Citat:

Tror inte detta är så mycket förnedring för Jonas som för hovet. Vi vanliga killar tycker ju bara att det är dråpligt och han blir en liten hjälte som inte föll in i de kungliga leden.

Det är nog bara mamma Bergström som är ledsen, men detta av helt fel anledning.

Ja, jag känner mig som en vanlig kille, men jag kan inte riktigt säga att jag ser honom som en hjälte. Han har friat och varit otrogen. Och jag vet inte om det är så att han är nöjd med händelseutvecklingen eller om han tycker att han klantat sig.

Om han inte ville falla in i de kungliga leden så hade det varit lite coolare att säga det, t.ex. genom att våga vägra klädstilen, ta ett jobb som sopåkare eller nåt. Jag för min del tycker mer det ser ut som att han var full och kåt, och gav efter - och nu får han lida konsekvenserna.

Jag hoppas dock att han inte i förlusten väger in att Madeleine är prinsessa, för då har han jävligt underliga perspektiv på livet. Från sidan kan det kanske vara något som i sig är eftersträvansvärt, att gifta sig med en prinsessa - men den som passerat högstadiet borde ju inse att prinsess-titeln knappast kan uppväga t.ex. en jobbig personlighet, eller livet under ständig medial bevakning (som nu t.ex.). Skulle jag varit i Westlings eller Bergströms kläder, så skulle själva kunglighetsaspekten vara något som låg på minuskontot när man funderar på att bli ihop med, eller t.o.m. gifta sig med Victoria eller Madeleine.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in