Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag tänkte mer att om Madde hade haft lite mysigare karaktär så hade Jonas kanske inte satt på en bollsportande norska.
Tror inte detta är så mycket förnedring för Jonas som för hovet. Vi vanliga killar tycker ju bara att det är dråpligt och han blir en liten hjälte som inte föll in i de kungliga leden.
Det är nog bara mamma Bergström som är ledsen, men detta av helt fel anledning.
Ja, jag känner mig som en vanlig kille, men jag kan inte riktigt säga att jag ser honom som en hjälte. Han har friat och varit otrogen. Och jag vet inte om det är så att han är nöjd med händelseutvecklingen eller om han tycker att han klantat sig.
Om han inte ville falla in i de kungliga leden så hade det varit lite coolare att säga det, t.ex. genom att våga vägra klädstilen, ta ett jobb som sopåkare eller nåt. Jag för min del tycker mer det ser ut som att han var full och kåt, och gav efter - och nu får han lida konsekvenserna.
Jag hoppas dock att han inte i förlusten väger in att Madeleine är prinsessa, för då har han jävligt underliga perspektiv på livet. Från sidan kan det kanske vara något som i sig är eftersträvansvärt, att gifta sig med en prinsessa - men den som passerat högstadiet borde ju inse att prinsess-titeln knappast kan uppväga t.ex. en jobbig personlighet, eller livet under ständig medial bevakning (som nu t.ex.). Skulle jag varit i Westlings eller Bergströms kläder, så skulle själva kunglighetsaspekten vara något som låg på minuskontot när man funderar på att bli ihop med, eller t.o.m. gifta sig med Victoria eller Madeleine.