2010-07-05, 16:58
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Ingångslön på kanske 27tkr i månaden, ökar snabbt till runt 34k. Efter tre år kan man börja hoppas på rörlig ersättning. De hjälper inte rättssamhället ett dugg, uppdragsgivarna är företag.

Under hektiska perioder kan arbetet pågå 14h per dag, 7 dagar i veckan, men det är extremt. Många åker dock regelbundet in på lördagarna och ofta måste de vara standby på helgerna. Övertidsersättning finns inte.

(Skrev det här på morgonen men glömde skicka)

Jag tycker att det verkar vara en bra ingångslön. Är man nyutexad har man inte bevisat något, så det är anledningen till att lönen stiger snabbt. I början är de inte heller särskilt produktiva. Det där är typiskt för många yrken som kräver skicklighet och erfarenhet.

Den långa arbetsttiden förvånar mig däremot. Då kan jag förstå att man vill koppla av lite på skidorterna.
Citera
2010-07-05, 17:42
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Allvar? Hur mycket ligger en nyexad jurists timlön på t ex Vinge?
Timlön? Frågan Jonas ställde till syokonsulten på Danderyds gymnasium var: "Hur mycket får en nyexad jurist på t ex Vinge ligga?"
Citera
2010-07-06, 23:59
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Länkar man istället till denna http://myroyal-myroyals.blogspot.com/2010/05/princess-madeleine-in-miami.html förstår man att han behövde pippa en annan. Rätt val Jonas!
Det är det där jag sagt flera ggr förut, hon är grymt oattraktiv, medelmåttigt söt tjej men helt otränad och överdrivet solbränd jämt, det duger inte! Fattar inte hur han tänkte, nu rör jag mig inte bland de där jävla människorna men jag skulle ta random stureplansbrud före henne lätt och då slipper man all jävla publicitet oxå.
Citera
2010-07-07, 00:00
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
CRED!

Så bra att vi har någon som delar ut "CRED! " här.

On topic: var finns Ciggen nu efter London, någon som vet?
Senast redigerad av Adjudant 2010-07-07 kl. 00:04.
Citera
2010-07-07, 00:24
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Så bra att vi har någon som delar ut "CRED! " här.

On topic: var finns Ciggen nu efter London, någon som vet?

Semester kanske?

.
Citera
2010-07-07, 00:39
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Semester kanske?

Det har ju Ciggen året om, någon skillnad mot nu förutom att hon officiellt sett är ledig och ska helst skaffa sig en presumtiv make som gammelknugen ska gilla och godkänna innan hon inträder i infertil ålder?
Citera
2010-07-07, 17:06
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tycker att det verkar vara en bra ingångslön. Är man nyutexad har man inte bevisat något, så det är anledningen till att lönen stiger snabbt. I början är de inte heller särskilt produktiva. Det där är typiskt för många yrken som kräver skicklighet och erfarenhet.

Den långa arbetsttiden förvånar mig däremot. Då kan jag förstå att man vill koppla av lite på skidorterna.

Lönen skiljer sig inte så mycket från andra byråer. Min ersättning var X-procent av fakturerat belopp + min månadslön. 14 timmar gjorde jag inga längre perioder men då det finns kunder att mjölka så kör byråerna på.

Jonas har jobbat arslet av sig av flera anledningar.
1. Han vill göra karriär
2. Han förväntas göra det

Jag är inte förvånad att han "slant" med kuken
Citera
2010-07-07, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Jag är inte förvånad att han "slant" med kuken

Jag är jävligt förvånad, trodde Jonas var smartare än så. Känner några som jobbar på Vinge och dom berättade att Jonas försökt ragga upp medarbetare på en personalfest som hölls precis efter att Jonas kommit hem efter att ha gömt sig utomlands i flera veckor. En normalt funtad människa försöker hålla så låg profil som möjligt, men inte Jonas. Verkar dock inte som om media uppmärksammat detta.

Hoppas ryktet att han gjort en medarbetare på Vinge gravid stämmer, trodde faktiskt att flera tidningar skulle skriva om detta strax efter bröllopet, men det är väl bara Se & Hör som vågat skriva om det ännu?
Citera
2010-07-07, 18:56
Medlem
Flytter hjem til mamma
Citera
2010-07-07, 19:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Flytter hjem til mamma

Står även i Expressen. Nu skriver han sig på hennes adress tillfälligt
Citera
2010-07-07, 19:11
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Jag är jävligt förvånad, trodde Jonas var smartare än så. Känner några som jobbar på Vinge och dom berättade att Jonas försökt ragga upp medarbetare på en personalfest som hölls precis efter att Jonas kommit hem efter att ha gömt sig utomlands i flera veckor. En normalt funtad människa försöker hålla så låg profil som möjligt, men inte Jonas. Verkar dock inte som om media uppmärksammat detta.

Hoppas ryktet att han gjort en medarbetare på Vinge gravid stämmer, trodde faktiskt att flera tidningar skulle skriva om detta strax efter bröllopet, men det är väl bara Se & Hör som vågat skriva om det ännu?

Oj, det har inte jag hört något om. Det vore onekligen ett stort misstag.
Vad gäller barnet så är jag inte 100% säker på om hon är gravid. Får olika uppgifter där.
Citera
2010-07-07, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Står även i Expressen. Nu skriver han sig på hennes adress tillfälligt

Ensamstående mamma ...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto