2010-07-07, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Ingångslön på kanske 27tkr i månaden, ökar snabbt till runt 34k. Efter tre år kan man börja hoppas på rörlig ersättning. De hjälper inte rättssamhället ett dugg, uppdragsgivarna är företag.

Under hektiska perioder kan arbetet pågå 14h per dag, 7 dagar i veckan, men det är extremt. Många åker dock regelbundet in på lördagarna och ofta måste de vara standby på helgerna. Övertidsersättning finns inte.

(Skrev det här på morgonen men glömde skicka)

Kanske kunderna bör begära timspecifikation. Att betala för 14-timmarsdagar känns inte rationellt. Kan inte komma mycket vettigt de sista timmarna. Men i praktiken fungerar det väl så att det jobbas betydligt färre timmar än 14 och softas en hel del istället. Känner igen det där från min arbetsplats, man tar lunchen till skrivbordet trots att det inte finns ett dugg att göra den tiden. Sitter på kvällen och "arbetar", jäklar vad överraskade folk blir när man tittar förbi.
Citera
2010-07-07, 19:46
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usernamet
Kanske kunderna bör begära timspecifikation. Att betala för 14-timmarsdagar känns inte rationellt. Kan inte komma mycket vettigt de sista timmarna. Men i praktiken fungerar det väl så att det jobbas betydligt färre timmar än 14 och softas en hel del istället. Känner igen det där från min arbetsplats, man tar lunchen till skrivbordet trots att det inte finns ett dugg att göra den tiden. Sitter på kvällen och "arbetar", jäklar vad överraskade folk blir när man tittar förbi.

Beror helt och hållet på hur avtalet är upplagt/skrivet. Vilken tid på dygnet juristerna jobbar har noll betydelse för kunden (jag har aldrig någonsin begärt att få veta detta, så länge de sköter sitt jobb).
Känner igen detta med "skrivbordslunch" eller "sololunchen"

Jobbar med med M&A så jobbar man ofta i lag (i alla fall på min arbetsplats).
Citera
2010-07-07, 21:34
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Oj, det har inte jag hört något om. Det vore onekligen ett stort misstag.
Vad gäller barnet så är jag inte 100% säker på om hon är gravid. Får olika uppgifter där.

raderades de uppgifterna för tråden krympte en sida nyligen
Citera
2010-07-07, 22:52
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Står även i Expressen. Nu skriver han sig på hennes adress tillfälligt

Biträdet har onekligen gjort ett par klassresor. Från medelklass till prinsessgemål och nu hiss ner igen till mambo och offentligt rikssvin som inte kan hålla dasen i styr.

Hur trevligt är det för hans mamma att grannarna får se löpsedlarna i lokalaffären: "JONAS BERGSTRÖM FLYTTAR HEM TILL MAMMA" ?
Citera
2010-07-07, 23:14
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Biträdet har onekligen gjort ett par klassresor. Från medelklass till prinsessgemål och nu hiss ner igen till mambo och offentligt rikssvin som inte kan hålla dasen i styr.

Hur trevligt är det för hans mamma att grannarna får se löpsedlarna i lokalaffären: "JONAS BERGSTRÖM FLYTTAR HEM TILL MAMMA" ?

Jag tror nog att syftet är att han ska vara skriven där. Han har nog tillräckligt av sitt på det torra för att hitta något eget tillräckligt nära kontoret.

Eller?
Citera
2010-07-08, 08:37
Medlem
Madeleine ville, enligt uppgift, inte ha ex-fästmannens saker i sin lägenhet och för några veckor sedan flyttades också de ut. Men Jonas har ändå, trots brytningen, stått skriven på Hovstallet. Jonas har bott hos föräldrarna en längre tid. Han har dock, trots att han varit folkbokförd på adressen, inte bott där. Först flyttade han runt hos olika flickvänner för att slutligen åka hem till mamma och pappa i Djursholm. Det var sagt att boendet hos föräldrarna skulle vara temporärt, men trots det väljer Jonas nu att folkbokföra sig hemma hos dem. Enligt flyttanmälan till Skatteverket har han bott hos föräldrarna sedan den 25 juni. Svensk Damtidning erfar dock att Jonas bott hemma i Djursholm betydligt längre än så.
Citera
2010-07-08, 19:55
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
raderades de uppgifterna för tråden krympte en sida nyligen

Jag hämtar inte mina uppgifter från FB
Citera
2010-07-08, 19:58
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant

Jonas föräldrar kunde inte bry sig mindre om skriverier att han flyttat hem igen.
Jonas har det gott ställt och bor där av praktiska skäl, inte av ekonomiska.

Han har slaggat hemma och hos några kompisar.
Citera
2010-07-08, 20:40
Medlem
Citat:

Tora eller har han fler?
Citera
2010-07-08, 21:14
Medlem
Tony.Ss avatar
Citat:
Jonas föräldrar kunde inte bry sig mindre om skriverier att han flyttat hem igen.

Praktiska?
Klarar han inte att breda smörgåsarna själv?
Citera
2010-07-08, 22:16
Medlem
Adjudants avatar
Citat:

Det är välkänt sen tidigare att Biträdets mamma var himla stolt över att hennes son blivit ihop med Ciggen och såg fram emot bröllopet dem mellan. Därav skammen nu när han dippat i en norsk handbollsspelerska och eventuellt gjort Kollegan gravid (återstår att se) = ett offentligt rikssvin. Sen att det står på löpet med VERSALER även i lokalaffärerna i Djursholm att han flyttat hem till mamma blir löken på laxen, går inte att dölja för grannarna och vänninorna etc. Det var poängen, inte av praktiska eller ekonomiska skäl.
Senast redigerad av Adjudant 2010-07-08 kl. 22:20.
Citera
2010-07-09, 11:09
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Vafan spelar det för roll om han flyttat hem en sväng? Om det skulle ta slut mellan mig och min tjej så skulle jag antagligen göra detsamma, eller hem till någon polare/syskon under perioden tills man hittar en ny vettig bostad. Vem fan går ut på hemnet o budar hem första bästa objekt så fort man man blir singel. Ett jävla tjat om en ickehändelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in