Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-10, 21:49
Medlem
Thedoits avatar
Hellu.

Jag formaterade min dator för ett tag sen och sen dess har inget gått så bra med någonting.
Till exempel:

Firefox kraschar mer, hänger sig, laddar segare

Får konstiga felmeddelanden gällande saker när man ska stänga av datorn

Kan inte installlera WoW som man bestämde sig för ett par dagar sen för att prova igen. har både provat med att köra en Ctrl V på hela mappen från en bärbar (fungerat förut) och att installera det från skivor.

Datorn verkar även ha problem med skivor (aldrig haft förr), när man ska t.ex installera wow så kraschar installationen och datorn säger att det är fel på skivan. (Det har inte varit samma skiva varje gång), installerat det förut med dessa skivor och aldrig haft problem

WC3 kraschar med vid slumpade tillfällen, men alltid efter ett par minuter efter start.

Jag skulle gärna ha XP igen på datorn men när man petar in skivan kan den inte installera XP från Vista verkar det som pga att själva "installera XP nu" knappen är mörkad och går ej att klicka på.

Så min fråga är, vad är problemet egentligen? Aldrig haft såna problem förut innan formateringen och den formateringen var bara till för att rensa datorn liksom.

Kan jag på nått sätt installera XP på den igen, och om det går är det den bästa lösningen?

MvH Thedoit

Edit: Kanske ska tillägga att det enda jag gör med datorn i princip är att slösurfa och spela så lösningen ska ju vara den bästa för det ändamålet.
Citera
2009-08-10, 22:46
Medlem
carbsons avatar
låter som feta drivrutinsproblem. har du tankat alla drivers o installerat?

hur var händelseförloppet? hade du XP innan? eller var det vista från början? vad är det för dator? hemmabygge?

Citat:
Jag skulle gärna ha XP igen på datorn men när man petar in skivan kan den inte installera XP från Vista verkar det som pga att själva "installera XP nu" knappen är mörkad och går ej att klicka på.

om du ska installera XP måste du ju boota med skivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in