• 3
  • 4
2003-12-16, 22:21
Medlem
Anarkogossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Jag höll på att sätta i halsen när jag såg att någon skrev "det engelska köket", tur att det bara var ett skämt

Jag ville ju inte vara så mainstream... kan inte vara många som gillar engelsk mat
Citera
2003-12-16, 23:28
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkogossen
Jag ville ju inte vara så mainstream... kan inte vara många som gillar engelsk mat
Det engelska köket suger rätt hårt men deras frukostar äger! Stekt mat till frukost är mat för män. Jeeves! Ge mig lite mer bacon och stekta tomater tack.
Citera
2004-01-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det engelska köket suger rätt hårt men deras frukostar äger! Stekt mat till frukost är mat för män. Jeeves! Ge mig lite mer bacon och stekta tomater tack.
Håller med! Engelsk frukost är helt OK. Men jänkarna är bättre! All mat i Californinen är ypperlig, deras råvaror är klass A! Förmodligen mycket genmaipulerat, men skit samma...

Den skånska mattraditionen är också att betrakta som ett av de högre stående köken i världen....
Citera
2004-01-07, 17:47
Medlem
irrblosss avatar
Själv gillar jag mexikanskt, italienskt, indiskt och grekiskt. Nästan uteslutande...
Citera
2004-01-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexable
Håller med! Engelsk frukost är helt OK. Men jänkarna är bättre! All mat i Californinen är ypperlig, deras råvaror är klass A! Förmodligen mycket genmaipulerat, men skit samma...

Den skånska mattraditionen är också att betrakta som ett av de högre stående köken i världen....

*he he, mums mums* Visst håller Kaliforniens och många av USA:s matråvaror högsta kvalitét och gott blir det också. Men men, egentligen alldeles för onyttig för oss som lever i nutiden. Likadant är det med den skånska maten, den har också bra råvaror, men lika onyttig den. Den var helt OK för sisådär 50-60 år sen när vi kroppsarbetade mer och brände mer fett.

Kanske vi borde lära oss mer av asiaterna eller norrlänningarna...
Citera
2004-01-08, 00:49
Bannlyst
Vanlig husmanskost. Tyska och svenska varianter ligger bäst till.

Stekt strömming med potatismos, Wallenbergare, Schweinehaxe med knödel, kokt gädda med pepparrotsås, stekt makrill med spenat och potatis... Listan kan göras lång
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in