• 1
  • 2
2009-08-10, 23:15
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Nej o nej, det händer alltså ingenting.

Tack! Äntligen en person som förstod vad problemet var. Nu kom jag in på cd-skivan o har formaterat o håller på att installera om OS, vi får se hur det går när det e klart.

Stort tack alla vänliga användare

När du förklarar som en påse nötter så kan man inte förvänta sig annat..

”När jag bootar med CD så kommer den heller inte upp, är det något jag ska trycka på för att kunna göra en reparationsinstallation?” när jag läste det antog jag att du menade att den inte dök upp i skivverktyg/destination. Men men, hoppas att det löser sig..
Citera
2009-08-12, 12:57
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Lustigt att inte single user mode fungerade ens.
Finns det en osx installation på hårddisken ska man väl kunna komma in i single user mode? Eller vad är då fel?
Citera
2009-08-12, 13:29
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Finns det en osx installation på hårddisken ska man väl kunna komma in i single user mode? Eller vad är då fel?
Kritiska filer som saknas eller blivit korrupta antagligen, så att datorn inte ens erkänner partitionen som "bootningsbar". Märkligt, ja.
Citera
2009-08-12, 16:12
Medlem
Jag hade samma symtom på en iMac på jobbet, hade den hos apple och de provade att sätta i en ny disk, 3 omstarter senare samma sak. Då sa apple att det var moderkortet som var paj och det var dyrare att fixa än att köpa en ny.

Men med Mac OS på en firewiredisk så funkar burken perfekt och disken som ej kan boota funkar kanon att ha som extra lagring. Ganska ovanligt fel, men har sett en del andra som råkat ut för det.

Hoppas din installation håller nu!
Citera
2009-08-12, 17:14
Medlem
Xindaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski

Beror väl på vad som blivit skadat misstänker jag. Single user mode lär väl inte hjälpa om det saknas viktiga filer i System/Bibliotek.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in