• 2
  • 3
2009-08-11, 12:21
Medlem
ayadews avatar
Coop har ett större utbud av ekologiska varor, om inget annat.
Citera
2009-08-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vid något tillfälle var gurkan upp över 60:-/kg i vintras.
tom euroshoppers gurka var uppe i 50-55:-/kg ett tag.
Hmm.. du kan ha rätt, mitt minne kan svika mig. Men det kan jag förstå då gurka är säsongsbetonad vara. Vad jag inte kan förstå är att det är så jävla dyrt på just Coop, just nu. Var precis på Netto och köpte svensk gurka. 17 kr/kg. Igår på Coop 33 kr/kg.
Citera
2009-08-11, 12:31
Medlem
Det tråkiga är att jag gärna skulle köpa närproducerat, något som man kan tycka borde vara billigare. Men det finns fan inte, och åka ut till någon jävla bondgård och fråga gör jag inte heller, bara bensinkostnaden äter ju upp pengarna man kanske sparar..
Citera
2009-08-11, 12:32
Medlem
ayadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontirio
Det tråkiga är att jag gärna skulle köpa närproducerat, något som man kan tycka borde vara billigare. Men det finns fan inte, och åka ut till någon jävla bondgård och fråga gör jag inte heller, bara bensinkostnaden äter ju upp pengarna man kanske sparar..

Finns en butik som endast säljer närproducerat/ekologiskt i göteborg, linneplatsen: "Fram"
Citera
2009-08-11, 12:54
Medlem
Blå Rutas avatar
Hos coop nära mig kostade gurkan 42 kr/kg förra veckan. Tittade igen när jag var där för någon dag sedan, då hade det sjunkit till "bara" 36 kr. Nötfärsen kostar 94 kr /kg om man köper det i 400g-förpackning. Köper man större 800g så sjunker det till 86 kr... Dessutom brukar det ha förpackats för sådär en vecka sedan vilket gör att den alltid börjat bli sådär grå. Jävla skitaffär coop är, men det finns inga andra val i närheten. Finns en ica lite längre bort, men den var fruktansvärt fullproppad och rörig. Dessutom var i princip alla skyltar om erbjudanden felstavade.
Citera
2009-08-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayadew
Finns en butik som endast säljer närproducerat/ekologiskt i göteborg, linneplatsen: "Fram"
Bra tänkt, jag åker från Borås till Göteborg för att köpa närproducerat
Citera
2009-08-11, 13:30
Medlem
ayadews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontirio
Bra tänkt, jag åker från Borås till Göteborg för att köpa närproducerat

Vår definition av "nära" skiljer sig visst kraftigt. Om du ser "nära" som importerat från skitländer i relation med 40min bil till gbg så visst.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in