Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man ska tillägga att dåligt väder har ju minskat gurka produktionen.
Om man klagar på detta pris så skulle ni sett vad en gurka kostade i vintras.
Sen är ju Coop av tradition dyrare känner jag det som, dock har dom ett sortiment som är helt överlägset de flesta affärer.
Men det är ju det som är det sjuka. I vintras kostade en gurka runt 25 kr/kg. Nu är det 33 kr/kg.
Visst är Coop dyrare! Det förstår jag inte alls, då de på något sätt marknadsför sig som "medlemmarnas" butik. Det skall ju vara en kooperation, och därför billigare än traditionella privatägda butiker. My ass..
Vad gäller det överlägsna sortimentet, så visst. Du kan köpa gipsskivor, t-shirtar och regnstövlar på Coop, förutom maten. Fast gipsskivorna köper jag hellre på Norrby Trä, t-shirtarna på H&M och regnstövlarna på Skopunkten. Maten då.. charken är under all kritik, själva charkdisken är kanske 3 meter lång och rymmer därefter. Köttavdelningen skall vi inte prata om, utbudet av olika köttsorter är minimalt på sin höjd. ICA City har sin egen stycknings- och packningsavdelning, deras chark är ca 30 meter lång och har ALLT, plus att de är billigare.. fan fattar inte att jag är så dum att jag handlar på Coop. Enda fördelen är att Coop ligger närmare.
Önskar någon kunde ta kontakt med dem och fråga vad fan de håller på med..