2009-08-10, 21:57
Medlem
Not_mes avatar
Det är ju också en jävla skillnad på om man går till ett coop nära och ett coop forum. Men det är ju likadant med ICA Nära och Ica Maxi. Jag tycker butiker i samma storlek håller samma pris, som t.ex. ica maxi och och coop forum.
Citera
2009-08-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeper
Jag köpte nyss gurka på Willys i Stockholm för 16kr/kg. Det tyckte jag inte var direkt billigt, för inte så länge sedan kostade den runt 10kr.

Här i korkarna är Coop ganska dyra generellt sett, men då utgår jag från småbutikerna i innerstan. Åker man ut till något förortscentrum kanske det är billigare.
16 kr/kg skulle jag räkna som ganska ok. Men nu tar de ju för fan det dubbla på Coop?! Och då är det ju ingen liten Konsum-butik i centrum, utan stora jävla Coop Forum lite i utkanten av Borås.
Citera
2009-08-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Det är ju också en jävla skillnad på om man går till ett coop nära och ett coop forum. Men det är ju likadant med ICA Nära och Ica Maxi. Jag tycker butiker i samma storlek håller samma pris, som t.ex. ica maxi och och coop forum.
De gör ju inte det, iaf inte här i Borås. ICA Maxi ligger prismässigt under Coop Forum, men ICA City i Knalleland är billigast. Det är där man kan köpa blöjorna för 69 kr/fp, medan Coop tar 85 kr/fp för samma märke. Allt är fan billigare på ICA City.. jag fattar inte det. Coop skall ju vara medlemmarnas butik. Som tack får man betala överpriser?!
Citera
2009-08-10, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bantex
Coop kållered har nån skylt utanför att dom blivit billigast i nått test i Göteborgs området tror jag.
Hmm.. när jag bodde i Göteborg så bodde jag nära Coop Forum Bäckebol (f.d. Obs!). Hade även en mellanstor Hemköp nära mig. Hemköp var rätt okej prismässigt, utbudet var lite mindre. Coop Forum upplevde jag inte som jättedyra, men inte billigast heller. Inte som här i Borås iaf, där de är fucking svindyra. Undrar varför det är så? Är det varuhuschefen som sätter dessa jävla priser, eller är det inköparen som inte sköter sitt jobb?
Citera
2009-08-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
dom får vara någon krona dyrare per vara men ibland så känns det lite överdrivet men & andra sidan så är Ica inte mycket billigare heller tom dyrare på flertalet med varor än vad Coop är (Ica Munken i Skara)..
Skillnaden på Munken och Coop är att Munken ligger på promenadavstånd, Coop ligger ju lite off. Iaf för de flesta.

Alltså, visst, någon krona hit eller dit gör inget. Men att en gurkjävel på Netto kostar 1/3 av priset på Coop, borde inte något vara jävligt fel då?
Citera
2009-08-11, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontirio
De gör ju inte det, iaf inte här i Borås. ICA Maxi ligger prismässigt under Coop Forum, men ICA City i Knalleland är billigast. Det är där man kan köpa blöjorna för 69 kr/fp, medan Coop tar 85 kr/fp för samma märke. Allt är fan billigare på ICA City.. jag fattar inte det. Coop skall ju vara medlemmarnas butik. Som tack får man betala överpriser?!
Alla fyra City Sparköp ägs av samma ägare så det är inte så konstigt att ICA City Knalleland har bättre priser än både Coop Forum och ICA Maxi. Finns nog ingen ICA Maxi som klår denna omsättning... http://www.allabolag.se/5565905659 .

Att något är jävligt fel är sant. Fri konkurrens? Jajamensan. Grejen är ju den att ingen som försöker slå sig in på marknaden kommer bli särskilt långvarig sålänge KF, AXFOOD och ICA leker grossist.
Senast redigerad av Luckexx 2009-08-11 kl. 00:38.
Citera
2009-08-11, 07:07
Medlem
klybans avatar
Man ska tillägga att dåligt väder har ju minskat gurka produktionen.
Om man klagar på detta pris så skulle ni sett vad en gurka kostade i vintras.

Sen är ju Coop av tradition dyrare känner jag det som, dock har dom ett sortiment som är helt överlägset de flesta affärer.
Citera
2009-08-11, 07:16
Medlem
dePauls avatar
Ett litet tips. I dessa tider kan man strunta i vattenpåsen (slanggurka) och köpa västeråsgurka i stället. Ta bort skalet, riv den/skiva och kör den i salladen i stället för slanggurkan. Avsevärt godare och billigare. Har för mig att de tog 9:90 på min lokala ICA.

~Paul~
Citera
2009-08-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man ska tillägga att dåligt väder har ju minskat gurka produktionen.
Om man klagar på detta pris så skulle ni sett vad en gurka kostade i vintras.

Sen är ju Coop av tradition dyrare känner jag det som, dock har dom ett sortiment som är helt överlägset de flesta affärer.
Men det är ju det som är det sjuka. I vintras kostade en gurka runt 25 kr/kg. Nu är det 33 kr/kg.

Visst är Coop dyrare! Det förstår jag inte alls, då de på något sätt marknadsför sig som "medlemmarnas" butik. Det skall ju vara en kooperation, och därför billigare än traditionella privatägda butiker. My ass..

Vad gäller det överlägsna sortimentet, så visst. Du kan köpa gipsskivor, t-shirtar och regnstövlar på Coop, förutom maten. Fast gipsskivorna köper jag hellre på Norrby Trä, t-shirtarna på H&M och regnstövlarna på Skopunkten. Maten då.. charken är under all kritik, själva charkdisken är kanske 3 meter lång och rymmer därefter. Köttavdelningen skall vi inte prata om, utbudet av olika köttsorter är minimalt på sin höjd. ICA City har sin egen stycknings- och packningsavdelning, deras chark är ca 30 meter lång och har ALLT, plus att de är billigare.. fan fattar inte att jag är så dum att jag handlar på Coop. Enda fördelen är att Coop ligger närmare.

Önskar någon kunde ta kontakt med dem och fråga vad fan de håller på med..
Citera
2009-08-11, 11:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontirio
...
Vid något tillfälle var gurkan upp över 60:-/kg i vintras.
tom euroshoppers gurka var uppe i 50-55:-/kg ett tag.
Citera
2009-08-11, 11:40
Medlem
Tjyvass avatar
Jag tycker inte det var så farliga priser, då ska ni se priserna där jag bor. Eftersom det kommer turister en masse drar handlarna på rejält. Nötfärsen kostar 110:kr/kg, kotlettrad 98:kr/kg, högreven 200:kr/kg! Det enda som är billigt är grönsakerna faktiskt. Närodlade tomater kostar 14:kr/kg vilket är rätt hyfsat.
Citera
2009-08-11, 11:48
Medlem
Maledictuss avatar
Mat är jävligt billigt. Tittar man historiskt så har vi aldrig lagt så här lite av våra inkomster på mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in