2003-12-10, 13:16
Medlem
tintin-toes avatar
Hej!

Är det någon här som vet hur oxynorm (5mg) verkar, förutom just den smärtstillande effekten?

Jag har inte tillgång till en dator, så jag sitter på ett bibliotek, så om någon kan det så svara gärna så snabbt så möjligt så jag kan kolla det härifrån

Tack
Citera
2003-12-11, 10:13
Medlem
oxynorm

oxynorm innehåller oxykodon som verkar dämpande på det centrala nervsystemet.
Citera
2003-12-11, 10:18
Medlem
maniacs avatar
Mer utförligt svar hittar du här: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...76&DocTypeID=7
Citera
2003-12-13, 09:57
OxyKodon är en av de mysigare opioiderna tycker jag. OxyNorm har jag aldrig testat, men dock OxyContin men de innehåller samma sak.

Kan berätta en lite småkul grej jag gjorde hos doktorn en gång. Hade en massa OxyContin hemma som jag åt mer eller mindre regelbundet. Så var jag hos doktorn för min depression o panikångest. Så utspelar sig följande dialog:

Doktorn: Ja, jag vet inte riktikt om vi ska prova nån ny medicin.
Jag: Jag har faktiskt några jättebra tabletter hemma.
Doktorn: Jasså! Vet du vad dom heter?
Jag: Jo, OxyContin, tror jag.
Dotorn: Jaha, de har jag inte hört talas om, men de låter inte som bensodiazepiner i alla fall. Men jag får kolla vad det är för nåt.
Doktorn börjar bläddra i FASS..
Doktorn: Nejmen, herregud! Vad är det du stoppar i dig!!!
Blev senare innlagd för avgiftning...
Citera
2003-12-13, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
OxyKodon är en av de mysigare opioiderna tycker jag. OxyNorm har jag aldrig testat, men dock OxyContin men de innehåller samma sak.

Kan berätta en lite småkul grej jag gjorde hos doktorn en gång. Hade en massa OxyContin hemma som jag åt mer eller mindre regelbundet. Så var jag hos doktorn för min depression o panikångest. Så utspelar sig följande dialog:

Doktorn: Ja, jag vet inte riktikt om vi ska prova nån ny medicin.
Jag: Jag har faktiskt några jättebra tabletter hemma.
Doktorn: Jasså! Vet du vad dom heter?
Jag: Jo, OxyContin, tror jag.
Dotorn: Jaha, de har jag inte hört talas om, men de låter inte som bensodiazepiner i alla fall. Men jag får kolla vad det är för nåt.
Doktorn börjar bläddra i FASS..
Doktorn: Nejmen, herregud! Vad är det du stoppar i dig!!!
Blev senare innlagd för avgiftning...

Hehe, så kan det gå. Jag har lite svårt att ta dig på allvar alla gånger när man läser vad du stoppar i dig & att du får jobba på apotek & att dom från psyk bara tar dina piller, stunguns & andra saker? Samt att du får jobba kvar på ditt apotek. Du skojar ju, för allvar menar du inte.
Citera
2003-12-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Hehe, så kan det gå. Jag har lite svårt att ta dig på allvar alla gånger när man läser vad du stoppar i dig & att du får jobba på apotek & att dom från psyk bara tar dina piller, stunguns & andra saker? Samt att du får jobba kvar på ditt apotek. Du skojar ju, för allvar menar du inte.

hehe då är vi två... =)
Citera
2003-12-14, 10:48
Jo det är sant! Det är min pappa som är chef på apoteket, fast jag får inte vara ensam där längre. Dessutom har han köpt ett kassaskåp till den kasserade medicinen nu också.

Sen att psyk kommer o tar mina grejer är väl mer "frivilligt". Dom måste ha mitt godkännande. När det gällde stun-gunen riskerade jag att bli polisanmäld om jag inte gjorde mig av med den. Och pillerna insåg jag att jag hamnat i ett missbruk och jag ville verkligen bryta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in