2009-08-10, 14:14
Medlem
CrookedWoods avatar
Jag och en kompis har tänkt läsa Berghs Bachelor of Communications-utbildning i Perth, Australien; han med huvudinriktning PR/Advertising, jag med Journalism.
Vore fint om någon med erfarenhet kunde ge oss lite input om huruvida det är en bra utbildning. Hur ser jobbmöjligheterna ut efter slutförd utbildning? Är det well invested money, helt enkelt?

Tack på förhand!
Citera
2011-12-11, 20:04
Medlem
Nu försöker jag skaka liv i den här gamla tråden! (Har märkt att folk blir griniga om man öppnar nya trådar när det finns snarlika)

Jag är i vilket fall som helst sjukt sugen på Berghs Bachelorprogram, man läser en termin på Berghs i Stockholm och sedan 2½-3 år i antingen Australien (Perth eller Sydney) eller USA (San Fransisco).

Om någon som har erfarenheter, hört något om utbildningarna eller bara vill tycka till så vore jag ytterst tacksam!

Länk:
http://www.berghs.se/kurser-utbildni...erghs-bachelor
Citera
2012-05-28, 21:46
Medlem
Glengarnocks avatar
Bumpar denna!
Citera
2012-05-28, 22:35
Medlem
Har Berghs högskolestatus?
Citera
2012-11-06, 16:37
Medlem
Gaggias avatar
bump!
Citera
2012-11-07, 01:35
Medlem
Jag läste Medie- & kommunikationsvetenskap i Sverige och jobbar nu som webbredaktör.

Tips 1. Håll koll här den 28 november då SACO presenterar sin framtidsrapport:
http://www.saco.se/Utbildning--karri...t-finnas-jobb/

Tips 2. Hitta någon som har gått utbildningen. Fråga Berghs om de har några referenser att ge ut som du kan kontakta.

Tips 3. Kolla upp med en önskvärd framtida arbetsgivare om de anser att utbildningen är meriterande för den typ av roll du har tänkt dig. Vill du jobba på Ericsson exempelvis, kontakta deras HR-avd. och fråga vad de tycker om utbildningen.

Är utbildningen i sig det viktigaste och pengar inget problem, så kör! Detta ämnesområde är sjukt intressant och underhållande att studera om man gillar kommunikationsyrken. Att utbildningen dessutom ger 3 - 3,5 år utomlands är fantastiskt bra och utlandsstudier är meriterande OM de kan appliceras i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in