2009-08-09, 01:06
Medlem
LiLWizs avatar
Jag söker en betaltjänst som kan nyttjas via hemsida, auktioner m.m som INTE gärna lämnar ut information till skatteverket eller CSN.

Jag ämnar att dryga ut kassan under de år jag studerar utöver de VITA arbete jag utför under studieuppehåll. Ett arbete som tyvärr slår i taket för vad man får tjäna som student under ett år utan att lån och bidrag ska bli lidande.

Tjänsten får gärna likna Paypal men eftersom att Paypal anses värna rätt dåligt om sina kunder så söker jag en liknande leverantör som även erbjuder "mina kunder" möjligheten att betala genom betalkort eller kreditkort.

Ett senare problem är....

När mitt konto börjat dryga ut sig så är såklart önskan att jag ska kunna ha tillgång till dessa pengar. Jag har spanat på lösningar som stavas "giftcards" och som är opersonliga kreditkort. Det verkar dock endast som att dessa kan beställas genom "wiretransfer" vilket såklart inte funkar för mig.

Vilka andra sätt kan man ha glädje av pengarna? Tips?

Tacksam för svar.

OBS. Har läst tidigare Tradera, Ebay, Kredit, Skatteverk och Kronis-trådar och fått en hel del nyttig information. Men ingen av dessa gav mig ett riktigt bra svar på ovanstående fråga.
Citera
2009-08-09, 01:35
Medlem
Sun-beams avatar
payson ? =) www.payson.se fast måste varna dig , dom kan stänga kontot och säga att ditt konto hamnat i en kontroll o då måste du skicka in legitimation till dom, sen får du upp kontot igen.
Citera
2009-08-09, 07:51
Medlem
LiLWizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun-beam
payson ? =) www.payson.se fast måste varna dig , dom kan stänga kontot och säga att ditt konto hamnat i en kontroll o då måste du skicka in legitimation till dom, sen får du upp kontot igen.

Payson lyder dock under svensk lagstiftning och är väl skyldiga att anmäla kontoinnehav till Skatteverket?
Payson är väl dessutom knutet till Tradera.
Citera
2009-08-09, 12:30
Medlem
antagonistens avatar
Du har ju Google checkout och Alertpay, men jag vet inte ifall de är "kompatibla" med eBay o. dyl. siter (som jag förmodar att du kommer att använda dig av).
Tänk på att tjänster som Alertpay kan uppfattas som oseriösa av köparen.

Om jag köpte något och personen krävde betalning i förskott via en tjänst jag aldrig hade hört talas om skulle i alla fall jag få lite WU/Nigeria-vibbar av det...
Citera
2009-08-18, 09:40
Medlem
ModeKungens avatar
Bumpar denna.

Någon som vet hur fan man kommer i kontakt med Google Checkout? Dem har käkat mina pengar och hittar ingen mail dit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in