2009-08-08, 19:40
Medlem
backehags avatar
Har inte använt min dator på cirka 1 år. Men startade idag igång den för att börja använda den igen.
Dock är den väldigt långsam och mycket långsammare än sist jag använde den. Den är relativt ny (-03). Och den fungerade bra innan uppehållet.
Har XP.
Vad kan detta bero på och hur kan man åtgärda detta?
Citera
2009-08-08, 19:42
Medlem
bergsturks avatar
Slå mig inte nu, men: du har inte helt enkelt vant dig vid andra, nyare, snabbare datorer under denna tid?
Citera
2009-08-08, 19:47
Medlem
backehags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Slå mig inte nu, men: du har inte helt enkelt vant dig vid andra, nyare, snabbare datorer under denna tid?

Nej alltså det är något som inte alls stämmer. Minns hur den var innan och det är stor skillnad. Kan en dator vara "ringrostig"?
Citera
2009-08-08, 19:51
Medlem
bergsturks avatar
Nä. Möjligtvis kan diverse program köra igång direkt och göra diverse saker eftersom de detekterar att det var länge sen nåt hände; tex, alla automatiska-uppdateringar-program, alla säkerhetsprogram (windows defender + antivirus kommer vilja scanna hela datorn), diverse andra schemalagda saker. Detta skulle enkelt kunna äta stora mängder CPU, minne, och disk-io. Fast du borde märka det.
Citera
2009-08-08, 19:58
Medlem
epost72s avatar
Det kan vara automatiska uppdateringar som sas sker i bakgrunden, starta upp aktivitetshanteraren och kolla lite på processoraktiviteten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in