2009-08-08, 18:12
Medlem
Hej, min son fick ett brutet näsben i en fotbollsmatch. Läkare sa att det skulle ta ca 1 år innan han skulle kunna spela fotboll igen... För mig känns det märkligt... vet nån vad som är rimlig och lämplig läktid??
Citera
2009-08-08, 18:15
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLTHalmstad
Hej, min son fick ett brutet näsben i en fotbollsmatch. Läkare sa att det skulle ta ca 1 år innan han skulle kunna spela fotboll igen... För mig känns det märkligt... vet nån vad som är rimlig och lämplig läktid??

Jag gick inte ens till läkaren när mitt bröts. Detta har lett att jag har ett lätt snett näsben idag.

Som jag minns saken hade jag oerhört ont i någon månad efter händelsen och det så fort jag rörde vid näsbenet. Det blev successivt bättre. Efter ett halvår försvann ömheten. Jag var definitivt "återställd" vid det laget.

Jag tror att du bör lita på läkarens rekommendation. Förklarade denne varför han inte ska få spela?
Citera
2009-08-08, 18:19
Medlem
Om det inte är några andra komplikationer är ett års avhållande från fotboll minst sagt överdrivet. Läktid är litet beroende på ålder men sex - åtta veckor borde räcka även om man vill vara på den säkra sidan. Tittar du på professionella fotbollsspelare så drar dom ju på sig en schysst jasonmask och spelar efter någon dag men det gäller ju inte riktigt för knattarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in