2009-08-08, 17:58
Medlem
PARTYMASTERs avatar
tjaa jag sökte runt lite men hittade inte vad jag sökte efter. Vad jag har fattat så kan man röka salvia officinalis och få effekt av det, så jag undrar om någon vet hur mkt man ska röka och hur "ruset" är?
2009-08-08, 18:08
Medlem
Ozneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PARTYMASTER
tjaa jag sökte runt lite men hittade inte vad jag sökte efter. Vad jag har fattat så kan man röka salvia officinalis och få effekt av det, så jag undrar om någon vet hur mkt man ska röka och hur "ruset" är?

Salvia officinalis, eller kryddsalvia, innehåller tujon (finns i absinth). Vet inte vilka mängder det rör sig om, men jag skulle inte tro att innehåller så mycket att det går att bli 'hög' på vanlig kryddsalvia.

EDIT: Sen så är tujon inte heller någon stark psykoaktiv substans, men jag brukar alltid få sjuka fyllor på absinth så något är det.
Senast redigerad av Oznek 2009-08-08 kl. 18:11.
2009-08-08, 21:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Salvia officinalis kallas i Sverige kryddsalvia och är en vanlig matlagningskrydda. Den innehåller tujon i större halt än Artemisia absinthium (Malört). Arten används i vissa länder i brännvinstillverkning. Kryddsalvian påstås ibland vara narkotisk, men så är inte fallet trots att den innehåller tujon som kan vara berusande i högre doser.

https://wiki.magiskamolekyler.org/Salvia
2009-08-08, 22:55
Medlem
"Salvia officinalis kallas i Sverige kryddsalvia och är en vanlig matlagningskrydda. Den innehåller tujon i större halt än Artemisia absinthium (Malört). Arten används i vissa länder i brännvinstillverkning. Kryddsalvian påstås ibland vara narkotisk, men så är inte fallet trots att den innehåller tujon som kan vara berusande i högre doser."

Lite motsägelsefullt. Gör extrakt på officinalis på samma sätt som dom gör divinorum så borde du nog känna något i alla fall.
2009-08-10, 04:39
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Jag är mycket, mycket tveksam till att du kan ta och mecka in lite kryddsalvia i din joint och uppleva något speciellt. Tyvärr.

"Ska man tro på wikipedia" så är isåfall renfana en lönsammare investering: "renfana (25-77 % [tujon] i essentiell olja)". Trots bristen på bra källhänvisning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tujon
http://www.thujone.info/

Och ruset kommer inte att vara likt salvia divinorum:s, förresten.
2017-05-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oznek
Salvia officinalis, eller kryddsalvia, innehåller tujon (finns i absinth). Vet inte vilka mängder det rör sig om, men jag skulle inte tro att innehåller så mycket att det går att bli 'hög' på vanlig kryddsalvia.

EDIT: Sen så är tujon inte heller någon stark psykoaktiv substans, men jag brukar alltid få sjuka fyllor på absinth så något är det.

klart man får sjuka fyllor absinth spelar ingen roll hur mycket malört o skit
de är i för spriten ligger ju ändå på 70%
efter 5 stora shots så är jag ute på gatorna i stan halvnaken o skriker o sjunger
2017-05-08, 12:42
Medlem
Dollmens avatar
Låt bli. Kolla YOU TUBE så finns det hur många klipp som helst. Djävulsdrogen, liknar "crokodil" , kollA det också. Hemskt, folk flippar totalt. När inte en "holk" räcker e de time för " timeout"
2017-05-08, 13:37
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Hallucinogener/låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in