Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
Svamp har ju varit lagligt i Holland. Inte helt orimligt att alla droger kommer legaliseras anser jag. Men detta meddelandet kvittar väl eftersom ingen egentligen är sugen på att höra vad nån har att säga om detta, verkar som att nån har en annan anledning att trycka på F5.
Jag var där förra året, det är fortfarande lagligt men bara färska svampar (ej torkade) Gick i alla fall att köpa i varenda smartshop dom hade där nere, fanns stora kylskåp fylld med svamp. Mitt tips är att åka ned dit om du vill knarka lagligt, dessutom så försvinner det ur pisset innan du ens hunnit tillbaka till Sverige så tullen behöver du verkligen inte vara orolig för. Ett annat alternativ är ju som sagt toppslättskivling, det blir olagligt när polisen kan bevisa att du har plockat dem i syfte att flumma på dem. De måste altså kunna bevisa att du vet att det är psykadeliska svampar och tänker använda dem som knark. Du kan med andra ord alltid påstå att du trode det var kantareller, din kompis kan en del om svampar och hade lärt dig det (snäll kompis

) (Rätta mig om jag har fel, men det är vad jag har hört)
Har även för mig att toppslättsskivling blir olagligt om det är torkat (Då har du förberett det)