• 1
  • 2
2009-08-08, 11:23
Medlem
Hej. Köpte ett gäng ikto och till min försvåninig så ger den mycket svag euforisk känsla, knappt märkbart jämrför med vissa andra benson men de dämpar ångest och så blir man förbannat trött när man blandar dessa alkohol jämfört med xanor, krävs även högre doser för att få effekt. blir besviken men hoppas dom inte är i närheten lika beroendeframkallade heller plus att de kosat 25%minde från min kran anledningen var bland att att testa något nytt. Men besviken som fan just nu. klarade mig med 3mg xanor +öl för att bli flummig och välmående men med dessa så för man fördubbla dosen även om man haft ett uppehåll på ca 1mån. säkert personligt hur man upplever dessa
mvh

EDIT
xanor e riktigt go bens
Citera
2009-08-08, 11:27
Medlem
Tropexs avatar
Sen när fick man någon eufori att tala om på benso? Det är en ångestdämpande medicin.
Citera
2009-08-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Sen när fick man någon eufori att tala om på benso? Det är en ångestdämpande medicin.

Jag får det av exanor, varför kommentera när du är oerfaren? och inte kan din sak. Xanor är ett snabbverande bensopreparat som används används mot till exempel panik ångest där det krävs med en snabb effekt. Ju mer snabbverkande ett preparat är ju mer euforik känsla(snabbare kick)jämför till exempel att snorta bomba tjack med känslan av att injicera? mycket stor skillnad och att det att det är extremt potent bensoziazepin är anledning. till exempel stess och andra långtidsverkande bensos ger en mjuk ångest dämpande effekt eftersom dom är håller i sig längre. För övrigt är flunitserpram(stavning?)rohypnol, temesta,exanor och temesta dom potentaste enligt min mening. Sen kan det ju givetvis finnas individuella skillnader hur personer upplever dessa substanser. Iktorivil används för övrigt mot epilepsi och inte ångest. Anledning att jag köpte dessa var att jag ville testa hur den påverkar mig.
må väl.
Har du frågor så ställgärna
Senast redigerad av optimum 2009-08-08 kl. 12:01.
Citera
2009-08-08, 12:06
Medlem
narkis avatar
har aldrig fattat mig på hur folk kan säga att dom får eufori på benzo.

Sen ska du veta att ikto är jävligt snabbverkande.

smaken är som baken, delad!
jag själv tycker att ikto är superskönt ibland, men man ökar så fruktansvärt i tolerans på dom.

att folk blir "soft" av benzo kan jag gå med på, för det blir man, om inte så försvinner ångesten för ett tag, å bara det kan ju vara som att få bort världen ifrån axlarna typ.

yeye
Citera
2009-08-08, 12:11
Medlem
Bullsquids avatar
håller med där , tycker xanor är bättre....dock är vissa som kallas x2 som ska innehålla alprazolam inte alls som ritkiga xanor..men de är inte från roche heller.
längesen man käka ikto nu men har för mej att de är rätt hyffsade, dock mindre euforiskt och mer kroppslig känsla
Citera
2009-08-08, 12:13
Medlem
Ikappenknapps avatar
Självklart kan man få eufori av benzo. Men oftast när jag fått det så är det rätt stora mängder och en salig blandning med andra substanser/kemikalier
Citera
2009-08-08, 13:27
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
Jag får det av exanor, varför kommentera när du är oerfaren? och inte kan din sak. Xanor är ett snabbverande bensopreparat som används används mot till exempel panik ångest där det krävs med en snabb effekt. Ju mer snabbverkande ett preparat är ju mer euforik känsla(snabbare kick)jämför till exempel att snorta bomba tjack med känslan av att injicera? mycket stor skillnad och att det att det är extremt potent bensoziazepin är anledning. till exempel stess och andra långtidsverkande bensos ger en mjuk ångest dämpande effekt eftersom dom är håller i sig längre. För övrigt är flunitserpram(stavning?)rohypnol, temesta,exanor och temesta dom potentaste enligt min mening. Sen kan det ju givetvis finnas individuella skillnader hur personer upplever dessa substanser. Iktorivil används för övrigt mot epilepsi och inte ångest. Anledning att jag köpte dessa var att jag ville testa hur den påverkar mig.
må väl.
Har du frågor så ställgärna

Jag tycker du är skithäftig, kan inte vi bli kompisar?
Skämt åsido så är han knappast ensam om uppfattningen att benz inte är euforiserande.
Citera
2009-08-08, 15:21
Medlem
lingontutas avatar
Ikto är högt värderad för sin mycket goda ångestdämpande effekt som, till skillnad från Xanor, varar längre samt har en mycket mer muskelavslappnande effekt. Möjligtvis lämpar den sig inte lika bra för missbruk då man behöver högre doser för att "flumma", iaf efter min erfarenhet. En kombination av olika bensos är nog det jag tycker är bäst om man vill "flumma".

För enbart ångestdämpande syften så är Iktorivil långt före alla andra bensos för egen del iaf.
Citera
2009-08-08, 17:07
Medlem
Hur stor mängd tog du? Allt samtidigt?
Citera
2009-08-08, 17:17
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
Hej. Köpte ett gäng ikto och till min försvåninig så ger den mycket svag euforisk känsla, knappt märkbart jämrför med vissa andra benson men de dämpar ångest och så blir man förbannat trött när man blandar dessa alkohol jämfört med xanor, krävs även högre doser för att få effekt. blir besviken men hoppas dom inte är i närheten lika beroendeframkallade heller plus att de kosat 25%minde från min kran anledningen var bland att att testa något nytt. Men besviken som fan just nu. klarade mig med 3mg xanor +öl för att bli flummig och välmående men med dessa så för man fördubbla dosen även om man haft ett uppehåll på ca 1mån. säkert personligt hur man upplever dessa
mvh

EDIT
xanor e riktigt go bens

Xanor har ju ett mer kännbart och "starkare" rus IMHO. Klonazepam är ju mer mysigt, lite som diazepam fast med mer muskelavslappnande effekt.

Så det beror ju på vad man vill komma åt för rus. För egen del gillar jag klonazepam när jag vill ta det lugnt och bli avslappnad och alprazolam när jag vill få bort ångest och social fobi.
Citera
2009-08-08, 17:18
Medlem
MicrograMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
håller med där , tycker xanor är bättre....dock är vissa som kallas x2 som ska innehålla alprazolam inte alls som ritkiga xanor..men de är inte från roche heller.
längesen man käka ikto nu men har för mej att de är rätt hyffsade, dock mindre euforiskt och mer kroppslig känsla
Kanske för att Roche inte tillverkar Xanor?
Citera
2009-08-08, 19:53
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Kanske för att Roche inte tillverkar Xanor?

Va från början upjohn som tillverkade xanor. Sen köpte upjohn upp pharmacia och blev pharmacia & upjohn. Sen köpte pfizer pharmacia & upjohn år 2003
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in