• 1
  • 2
2003-12-09, 12:07
Medlem
cactuS_s avatar
Tjena!
Ville bara höra om någon här var bevandrad inom tvättmaskins världen...

jag har en antagonist i mitt liv som har mer eller mindre bett om att fått sin vardag försurad av div fultrix...nu till min fråga...

Sitter det någon form av filter mellan tvättmedelsinkastet och själva tvätt trumman eller är det fri passage därimellan...?

tacksam för svar...

hadé!
Citera
2003-12-09, 12:15
Medlem
Mysharrys avatar
Efter att ha inspekterat min egen tvättmaskin vet jag att berätta att det finns en förbindelse där det spolar vatten som tar med sig tvättmedlet till själva tvättutrymmet. Hur pass öppet det är kunde jag tyvärr inte avgöra.
Citera
2003-12-09, 14:14
Medlem
.:] Über [:.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactuS_
Tjena!
Ville bara höra om någon här var bevandrad inom tvättmaskins världen...

jag har en antagonist i mitt liv som har mer eller mindre bett om att fått sin vardag försurad av div fultrix...nu till min fråga...

Sitter det någon form av filter mellan tvättmedelsinkastet och själva tvätt trumman eller är det fri passage därimellan...?

tacksam för svar...

hadé!

vet inte om det finns filter där som skulle stoppa dom eventuella
objekten du har planerat att köra ner.
men annars finns det fina grejer som läggas däri som
går igenom lika bra tex causticsoda
Citera
2003-12-09, 14:20
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:] Über [:.
.....lika bra tex causticsoda

Ser dessutom ut som tvättmedel.
Citera
2003-12-09, 14:57
Medlem
zappzapps avatar
är inte kaustiksoda lite väl elakt att hälla i någons tvätt. vet att det skulle bli folkmord omgående om nån gjorde det hemma hos mig
Citera
2003-12-09, 16:15
Medlem
rotbergs avatar
Lägg in en katt när personen i fråga tvättar och ring sen polisen. På en vanlig hemmamaskin verkar det inte finnas något filter, tror katten går ner.
Citera
2003-12-09, 16:24
Medlem
nej det finns det inte men det brukar bli stopp mellan dessa i rör m,m det kan bli riktigt geggigt här med tottal stopp till följd
Citera
2003-12-09, 18:32
Medlem
cactuS_s avatar
har varit inne på samma tanka...men har kommit fram till att kanske glasfiber eller sten-ull eller någon form av isolerings-fiber skulle kanske vara det mest ultimata...
Citera
2003-12-09, 19:48
Medlem
Fat bastards avatar
Göm dig bakom tvättmaskinen och vänta, när han häller i medlet så flyger du fram och hugger honom furiöst ett stort antal gånger med en kniv.
Det förstör garanterat hans dag.
Citera
2003-12-09, 20:20
Medlem
cactuS_s avatar
en god tanke...man jag är i grunden pacifist...så det går bort...är mer inne på att göra hans framtida vardag sur som gammal mjölk....;-)
Citera
2003-12-09, 21:33
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat bastard
Göm dig bakom tvättmaskinen och vänta, när han häller i medlet så flyger du fram och hugger honom furiöst ett stort antal gånger med en kniv.
Det förstör garanterat hans dag.

Om inte annat hans skjorta. Vilket kan vara nog så nesligt.
Citera
2003-12-10, 18:37
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Om inte annat hans skjorta. Vilket kan vara nog så nesligt.
Javisst, en nedsolkad skjorta kan förstöra hela dagen för den moderne mannen.

Men skämt åsido, att applicera konstigheter i tvättmaskinen kommer ju med all säkerhet också drabba nån helt oskyldig tredje part, för att inte tala om vicevärden, och en förbannad vicevärd är inte att leka med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in