2009-08-08, 03:34
Medlem
Utopia.s avatar
Nu är det så att jag tänkte ta med en flicka jag håller kär på en picknick värdig Barry White Min vision är att tälta ute i naturen vid någon insjö så att det finns möjlighet till bad. Det får gärna vara tillåtet att elda också.

Det viktigaste är egentligen att det känns avsides - vi ska kunna ha en romantisk natt helt själva utan att oroa oss för att nån kommer och stör. Samtidigt ska det vara relativt lätt att ta sig till! Det är ungefär där jag kör fast. Har funderat på naturreservatet i Svartbäcken, men de utmarkerade badplatserna ligger rätt långt in i skogen.

Nu är ju ni vildmarksmuppar som kanske vill så långt bort från allt som möjligt jag har inte särskilt höga krav egentligen. Närbelägenheten går faktiskt före naturromantiken i det här fallet, inom de angivna gränserna dvs. Det är nämligen så att hon jobbar innan och slutar rätt sent. Om jag inte kommer fram till några bra platser att övernatta på så är planen att vi ska ha en mysig picknick vid ett avsides vatten, men att vi sedan åker hem för att sova. Men då är ju också kraven högre på närbelägen kollektivtrafik.

Uppskattar alla tips!
Senast redigerad av Utopia. 2009-08-08 kl. 03:36.
Citera
2009-08-08, 05:51
Medlem
Finns massa såna ställen vid drevviken, typ skrubba osv. Lycka till och gör inget äckligt i vattnet!
Citera
2009-08-08, 07:45
Medlem
Flytande_argots avatar
Badplatsen vid Långholmen är ju rätt avsides men ändå extremt centralt. Rätt lite folk där och fantastiskt vackert läge med kvällssol fram till sista minuten.

http://bayimg.com/fAdgGAaCC
Citera
2009-08-08, 09:36
Medlem
Äh långholmen, massa löst folk där på kvällar och nätter.

Åk ut mot vaxholm, ut på bogesundsvägen, sväng av mot golfbanan och fortsätt, vägen blir en liten skitgrus väg och sen har ni badplatser lite var ni vill och inte en själ i sikte...

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Badplatsen vid Långholmen är ju rätt avsides men ändå extremt centralt. Rätt lite folk där och fantastiskt vackert läge med kvällssol fram till sista minuten.

Citera
2009-08-08, 20:32
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:

Är det inte där bögarna håller till?

Jag rekommenderar också Drevviken. Finns massor av små stränder, klippor, skog osv runt sjön, en del populära, andra mer undangömda.
Citera
2009-08-09, 00:22
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Är det inte där bögarna håller till?

Hade för mig att de håller till på Djurgården? Tycker var och vartannat fik där flaggar med regnbågsflaggor.

Anledningen till att jag gillar den där badplatsen på Långholmen är för att det är kvällssol extremt länge där.
Citera
2009-08-09, 11:01
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Hade för mig att de håller till på Djurgården? Tycker var och vartannat fik där flaggar med regnbågsflaggor.

Anledningen till att jag gillar den där badplatsen på Långholmen är för att det är kvällssol extremt länge där.
I Bergianska trädgården med...kul att gå och visa blommor för sina små släktingar och snubbla över pippande bögar...
Citera
2009-08-09, 15:01
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
I Bergianska trädgården med...kul att gå och visa blommor för sina små släktingar och snubbla över pippande bögar...

Är jag ute på promenad med småsläktingar så vill jag inte snubbla över vare sig bögar eller heterosexuella som ligger och pippar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in