• 2
  • 3
2010-03-12, 22:41
Medlem
AFIs avatar
Sådana ärenden som dessa har jag som "stående" på min reservation för bokning av tjänster.
Dessa tjänster är inte av dom mest regelmässigt/lagmässigt utförande heller bör påpekas, så jag hoppas att jag slipper se att besöka dig på anbud av en klientel.
Sådana här saker är inte särskilt att svåra att uppdaga och spåra då personen i fråga är ganska girig i mediokra sätt att tillförskaffa sig "finansmedel".
Citera
2010-03-12, 22:47
Medlem
balkanboyzs avatar
Det är ju inget högprioriterat brott... Lär nog dröja minst 1 år innan polisen ens tröskar igenom anmälningarna... Men att Du åker Dit, det är ett faktum.
Citera
2010-03-14, 01:40
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balkanboyz
Det är ju inget högprioriterat brott... Lär nog dröja minst 1 år innan polisen ens tröskar igenom anmälningarna... Men att Du åker Dit, det är ett faktum.

Säg inte det..
För ca 1 år sedan skulle en vän till mig köpa ett PS3 via blocket, han satte in en del av pengarna till det och ingen vara levererades samtidigt som säljaren gjorde sig okontaktbar.
Nu i dagarna fick kompisen hem papper ifrån tingsrätten, han och ett tiotal andra personer ska få tillbaka sina pengar och det blir 1år 6mån fängelse för gärningsmannen p.g.a. grovt bedrägeri och urkundsförfalskning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in