• 1
  • 2
2009-08-07, 12:41
Medlem
Är det morsan eller farsan? Kanske rent utav är Du, systern eller brorsan?
I min egna lilla familj så ger jag segern till min sambo.

Hos mina föräldrar kommer faktiskt farsan på första plats, han lyxar aldrig till det men har en väldigt hög lägsta nivå så man får alltid väl lagad mat 7 dagar i veckan.

Morsan slaffsar ihop nått i veckorna och sedan kör nå´ lite mera special till helgen.

Kom gärna med en motivering varför. Feminist antydningar, tv4 och däcksparkare undanbedes.

Tanken slog mig bara helt enkelt när jag stod och gjorde lunch på pulvermos, findus köttbullar i brunsås, att jag verkligen suger på att göra mat.
Senast redigerad av VroomRS 2009-08-07 kl. 12:46.
Citera
2009-08-07, 12:42
Bannlyst
Jag vill påstå att jag lagar bäst i familjen (jag, mor, far och syster som inte bor kvar hemma).

Fast min mor kan ju laga fler maträtter, men de ja lagar smakar bättre kan vara för att ja nördar igenom alla program/avsnitt med Gordon Ramsey!
Citera
2009-08-07, 12:45
Medlem
Jag måste göra en edit nu när du skrev Gudfadern, givetvis får man ju nominera sig själv! Jag är själv väldigt intresserad av mat (är ett fan av Gordon också), men jag kan aldrig få till det.
Citera
2009-08-07, 13:08
Moderator
blomvattnares avatar
Jag är bäst i familjen på att laga mat.
Det kanske beror på att det i 99% av fallen är jag som står för matlagningen, och har gjort i många år.

Övning ger färdighet.
Citera
2009-08-07, 13:13
Medlem
Danals avatar
Får nog säga att i vår familj så blir det delad första plats pga att sambon kan laga många olika sorters mat men mina fåtalet rätter som jag gör smakar bättre

Önskar att hon skulle vilja experimentera lite mer med smaker och inte alltid köra det säkra kortet.
Citera
2009-08-07, 13:18
Medlem
Maledictuss avatar
När jag fortfarande bodde hemma så var det morsan som lagade maten i iaf 8 fall av 10. Av den enkla anledningen att hon jobbade mindre än farsan.

Båda lagar riktigt god mat, men min far är nog lite mer av en finsmakare än morsan. Med det menar jag inte att han är kräsen utan snarare att han är den som lagar "exlusiv mat", "lyxmat" osv.
Citera
2009-08-07, 13:22
Medlem
PacmanSwes avatar
Morsan gör godast mat. Även om jag tycker att det är kul att laga mat så blir det inte riktigt som man tänkt sig alltid, men vissa rätter blir iallafall ätbara
Citera
2009-08-07, 13:27
Medlem
famiglias avatar
hos oss är det fadern i huset som är kock och det är resten av familjen mycket nöjda med.
BTW jag är far i huset :-)
Citera
2009-08-07, 13:29
Medlem
undercoverninjas avatar
I våran familj är det jag som lagar bäst mat.
För ungefär 6 år sedan så var jag helt värdelös och hatade att laga mat, men nu när jag har "lärt" mig vad som funkar ihop så vågar jag experimentera mycket mer. Så idag kan jag säga att jag är grym på att laga mat. Speciellt starka maträtter.
Citera
2009-08-07, 13:34
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag är bäst i familjen på att laga mat.
Det kanske beror på att det i 99% av fallen är jag som står för matlagningen, och har gjort i många år.

Övning ger färdighet.

Samma för mig

Jag fick dock jordens komplimang av mamma nyligen som är jätteduktig på att laga mat att hon tycker att jag är bättre på att laga mat än henne.
Citera
2009-08-07, 13:36
Medlem
MiniGangsters avatar
Min far gör den godaste maten, sagt till han massvis med gånger att han borde starta en restaurang, med riktig husmanskost och allt
Citera
2009-08-07, 13:43
Medlem
JollyRogerss avatar
Morsan är väl bäst men hon lägger alltid i för mycket av allting. Är det ostsås så äter man mer eller mindre smält ost, är det köttpaj så äter man deg och skinka och så vidare.

Farsan bränner alltid maten. Spelar ingen roll om det är köttbullar, gröt eller kotlett, det kommer smaka bränt.

Jag själv tycker jag gör bra mat. De få rätter jag kan göra utan recept.

Min nominering får nog gå till min syrra, hon är bäst i världen på att göra mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in