2009-08-06, 22:25
Medlem
negerbens avatar
Tjenare Flashbackers.

Har haft ett problem rätt länge nu, musen hänger (inte hackar) sig ibland lite, och funkar efter några sekunder igen. Ibland måste jag dra ut sladden för att den ska funka igen, och då fungerar den ibland en minut, en timme eller tills jag stänger datorn. Det är inte när datorn tänker, så det är inte därför.

Vidare har jag heller inte sett något samband mellan något program och dessa fenomen.

Jag har provat att ta bort alla USB instanser i Enheterhanteraren och sen rebootat, men efter den hittat musen och sånt igen får jag samma problem. Givetvis har jag provat med en annan mus. Om jag bootar med ubuntu får jag inte detta problemet, hjälp tack!

Har NOD32 installerat. XP SP2.
Citera
2009-08-06, 22:40
Medlem
sommarlovs avatar
Har en mus med glapp sladd som uppför sig ungefär så.
Skillnaden är att under Ubuntu dör musdrivaren helt och en omstart måste till för att återväcka den.
Citera
2009-08-06, 22:55
Medlem
negerbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Har en mus med glapp sladd som uppför sig ungefär så.
Skillnaden är att under Ubuntu dör musdrivaren helt och en omstart måste till för att återväcka den.

Men det har aldrig hänt öht under Unbuntu?
Citera
2009-08-06, 22:58
Medlem
D3N13Ds avatar
Kolla så att du inte har något energispar aktiverat på dina USB-enheter (i enhetshanteraren).
Citera
2009-08-07, 17:34
Medlem
negerbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3N13D
Kolla så att du inte har något energispar aktiverat på dina USB-enheter (i enhetshanteraren).

Editerade hela inlägget:

Japp, hittade det nu. Ska se om det löser sig, tack för svaret iaf!

Edit2: Funkade inte, fler förslag?
Senast redigerad av negerben 2009-08-07 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in