2011-11-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Japp, antalet var dock ganska lågt (30 är väl lägst och 150 högst?) Fast jag antar att brottet var hyffsat ringa isf.

TR:n konstaterade i domen att brottet "inte är att anse som ringa".
Citera
2011-11-09, 22:19
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ad93
TR:n konstaterade i domen att brottet "inte är att anse som ringa".

Är det någon som sitter på domen och vill kan ladda upp den?
Citera
2012-11-20, 20:08
Medlem
Troians avatar
Inte alls följt den här tråden så någon initierad får gärna bidra. Enligt denna tråd ska alexlimonovic.se tidigare stått på en Helena [namn borttaget] (vet inte om det var felstavat hos IIS eller stavades i postningen i tråden). pedofil.se samt sexualpolitik.se var registrerade på en "Helena".

Helena L. är också namnet på personen som den här tråden handlar om: https://www.flashback.org/t1955946

Slump?
Senast redigerad av Siegfrid 2018-03-28 kl. 21:48.
Citera
2012-11-20, 22:42
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte alls följt den här tråden så någon initierad får gärna bidra. Enligt denna tråd ska alexlimonovic.se tidigare stått på en Helena [namn borttaget] (vet inte om det var felstavat hos IIS eller stavades i postningen i tråden). pedofil.se samt sexualpolitik.se var registrerade på en "Helena".

Helena L. är också namnet på personen som den här tråden handlar om: https://www.flashback.org/t1955946

Slump?

Helena L är nog ett av Sveriges vanligaste namn, så sannolikheten är nog väldigt liten. Dessutom handlar det ju om helt olika slags brott och helt olika slags sexuella nischer, så det är nog ett ordentligt långskott, om du frågar mig.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-03-28 kl. 21:48.
Citera
2012-11-20, 22:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Helena L är nog ett av Sveriges vanligaste namn, så sannolikheten är nog väldigt liten. Dessutom handlar det ju om helt olika slags brott och helt olika slags sexuella nischer, så det är nog ett ordentligt långskott, om du frågar mig.

Jag är faktiskt tämligen säker på att det är samma person av saker jag inte kan säga på grund av Flashbacks regelverk.
Citera
2012-11-20, 23:31
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag är faktiskt tämligen säker på att det är samma person av saker jag inte kan säga på grund av Flashbacks regelverk.

Ok, om du vill kan du skicka ett pm, är nyfiken.
Citera
2012-11-20, 23:43
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ok, om du vill kan du skicka ett pm, är nyfiken.

Jag gissar att även det som sägs i PM räknas som eventuella brott mot reglerna, så jag skulle bara rekommendera dig att läsa förundersökningen i det här fallet.
Citera
2012-11-20, 23:47
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag gissar att även det som sägs i PM räknas som eventuella brott mot reglerna, så jag skulle bara rekommendera dig att läsa förundersökningen i det här fallet.

Alright, kollar igenom den sen, tackar så mycket. Nu har jag en ursäkt att slippa plugga någon timme till!
Citera
2012-11-21, 13:25
Medlem
Troians avatar
Citat:

I Sverige finns det femton stycken som heter Helena [namn borttaget] (inklusive de som heter Helena i andranamn). Det är inte Sveriges vanligaste namn. Visst kan det finnas två olika Helena [namn borttaget] som på något vis varit inblandade i nätaktiviteter för mer eller mindre skruvade sexualiteter, jag ser dock det mer som ett långskott än att det vore samma person.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-03-28 kl. 21:49.
Citera
2012-11-21, 14:36
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
I Sverige finns det femton stycken som heter Helena [namn borttaget] (inklusive de som heter Helena i andranamn). Det är inte Sveriges vanligaste namn. Visst kan det finnas två olika Helena [namn borttaget] som på något vis varit inblandade i nätaktiviteter för mer eller mindre skruvade sexualiteter, jag ser dock det mer som ett långskott än att det vore samma person.

Ok syftade på Helena L. dvs, med ett efternamn som börjar på L, tänkte inte längre. Du har givetvis rätt i det du säger.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-12-17 kl. 00:48.
Citera
2012-11-27, 13:00
Medlem
Visst är Helena [namn borttaget] enligt den andra tråden kompis med gothbarbie som också länkas ifrån Alex blogg? Om så är faller styrker det väl också att Alex och Helena har något samröre!?
Senast redigerad av Siegfrid 2018-03-28 kl. 21:49.
Citera
2012-11-27, 13:04
Medlem
Det verkar som att Alex åkte fast, så Alex kan inte gärna vara Helena? :http://www.metro.se/stockholm/bloggande-dagispedofil-atalas-for-barnporrbrott/EVHkga!JMexBd0XL17xQ/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in