2010-01-09, 21:32
Medlem
welcomehomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Mitt minne kanske spelar mig ett spratt, men jag har för mig att jag kollade upp vem innehavaren var i sommras och då var den skriven på en advokatbyrå...

Advokatbyrå you say? Jag googlade lite. Det finns faktiskt en Kenneth Wrede som är advokat. En finlandssvensk Kenneth Wrede!

...om nu ens den riktiga dagispedofilen heter så. Vilket jag kommer att tro på den dagen det finns bombsäkra bevis istället för ett antagande att det måste vara den "personen" som reggade alexlimonovic.se som är dagispedofilen....
Citera
2010-01-09, 21:50
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Lustigt att han ändrade inlägget, men tog aldrig bort vem den var undertecknad av? "/Kenneth" står nämligen kvar.

Det hade ändå inte hjälpt eftersom användaren Zark citerar hans inlägg nedan.

Citat:

alexlimonovic skrev:
Det är tyvärr en stream. Klippet ligger på följande sida när ni kan kolla vad det är. Den källkod från sidan jag hittar anger tyvärr ingen vidare källa till klipptes faktiska lagringsplats.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4475..

/Kenneth

Din film som streaming Windows media:
http://news.bbc.co.uk/media/avdb/news_we..

Din film som Real Media (tror det blev rätt):
rtsp://rmv8.bbc.net.uk/news/media/news_web/video/40545000/nb/40545855_nb_16x9.rm?title="BBC News"&author="http://news.bbc.co.uk/"©right="(C) British Broadcasting Corporation"

StreamBox VCR kan eventuellt användas för att spara ner streamen.
Finns på följande länk:
http://pub25.ezboard.com/fstreemeboxvcrf..

2005-04-28 | 15:54

Citera
2010-01-09, 22:30
Bannlyst
GIck in på hans blogg nu , men han verkar iaf nu bara skriva om allt annat, och när han skriver om barnporr verkar han emot det iaf vad han skriver så är lite förvirrad :S
Citera
2010-01-11, 03:37
Medlem
Synvillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Frågan som återstår är: Vad är det den "riktige" pedofilen gjort sig skyldig till? Han är väl också oskyldig tills han begått ett brott?
Varför ska man få sitt liv förstört för att man har en konstig sexuell läggning, utan att man begått något brott?

Skyldig eller inte skyldig?

Jag och många andra oroliga föräldrar som har sina barn på dagis kan nu i alla fall känna en viss lättnad eller åtminstone få möjligheten välja att omplacera sina barn om dem skulle gå på det dagis han jobbar på.

Jag förmodar och hoppas att han är bortplockad från sin tjänst om nu en utredning pågår. Jag tror inte en banktjänsteman som bloggar om sitt jobb, där han snor pengar dig i ända får jobba kvar under den tiden utredningen pågår.

Vem ropade att han är skyldig?
Citera
2010-01-11, 03:43
Medlem
Synvillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Advokatbyrå you say? Jag googlade lite. Det finns faktiskt en Kenneth Wrede som är advokat. En finlandssvensk Kenneth Wrede!

...om nu ens den riktiga dagispedofilen heter så. Vilket jag kommer att tro på den dagen det finns bombsäkra bevis istället för ett antagande att det måste vara den "personen" som reggade alexlimonovic.se som är dagispedofilen....

Men vill du att jag ska ringa han och spela in samtalet för dig. Du kanske har en telefon själv som du kan använda så ju passa på att fråga honom hur det känns för han att bli outad på FB och hur utredningen går.

Vill du ha allt på ett silverfat eller vad är det frågan om.

1+1=2
Citera
2010-01-11, 07:53
Medlem
welcomehomes avatar
Min poäng med mina inlägg var faktiskt att ni säger att ni är 99% säkra på att det är rätt person. Att det fanns nån liten möjlighet att han "kidnappat" namnet ni nu outar. Och jag hakade upp mig på det.

Det är ju inte så roligt om ni outar fel person menar jag. En ivrig Flashbackmob är nog inte så rolig att ha i hasorna.
Citera
2010-01-12, 19:48
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synvillan
Skyldig eller inte skyldig?

Jag och många andra oroliga föräldrar som har sina barn på dagis kan nu i alla fall känna en viss lättnad eller åtminstone få möjligheten välja att omplacera sina barn om dem skulle gå på det dagis han jobbar på.

Jag förmodar och hoppas att han är bortplockad från sin tjänst om nu en utredning pågår. Jag tror inte en banktjänsteman som bloggar om sitt jobb, där han snor pengar dig i ända får jobba kvar under den tiden utredningen pågår.

Vem ropade att han är skyldig?
Det har jag all förståelse för, men att säga upp någon från sitt jobb för att denne har en obekväm sexuell läggning är inget som lagen står bakom så länge inte brott har begåtts. Sen blir det alltid lynchstämning när pedofiler "utpekas" i forumtrådar på internet. Som om pedofil vore samma sak som "någon som våldtar barn". Så är det naturligtvis inte.

Jag har inte läst hela tråden, så jag kanske har missat något. Det var därför jag frågade vad han var skyldig till, eftersom många uttrycker sig som om han har begått brott genom att bara vara pedofil.

Det skulle vara intressant att se hur rättsväsendet skulle se på saken om en pedofil blev uppsagd för att h*n var just pedofil. Det borde gå bra att gå till DO och få saken prövad. Försök säga upp någon för att den är homosexuell. Det går inte så bra, tror jag.
Citera
2010-01-12, 20:07
Medlem
welcomehomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Sallad
Jag har inte läst hela tråden, så jag kanske har missat något. Det var därför jag frågade vad han var skyldig till

Det var det här inlägget på hans blogg som blev anmält av någon som retat upp sig: http://alex.pedofil.se/?p=200

Det inleddes en förundersökning och det stod om honom i Aftonbladet ett par gånger. Jag vet ärligt talat inte hur det gick med förundersökningen. Har inte hört något om det. Tror inte ens att det går att åtala honom eftersom det inte går att bevisa att det är riktiga händelser ens. Det kan ju vara fabricerat t o m. Mycket osäkerhet i detta fall.

I mina ögon är han inte skyldig till brott iaf, eftersom hans pedofili sker i hans tankar, och vad man fantiserar om är vars och ens ensak. Jo, det luktar diskriminering här och jag hoppas att Aftonbladet drar upp en stor skandal om han förlorar jobbet utan att vara dömd för något brott.
Citera
2010-01-12, 20:36
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Det var det här inlägget på hans blogg som blev anmält av någon som retat upp sig: http://alex.pedofil.se/?p=200

Det inleddes en förundersökning och det stod om honom i Aftonbladet ett par gånger. Jag vet ärligt talat inte hur det gick med förundersökningen. Har inte hört något om det. Tror inte ens att det går att åtala honom eftersom det inte går att bevisa att det är riktiga händelser ens. Det kan ju vara fabricerat t o m. Mycket osäkerhet i detta fall.

I mina ögon är han inte skyldig till brott iaf, eftersom hans pedofili sker i hans tankar, och vad man fantiserar om är vars och ens ensak. Jo, det luktar diskriminering här och jag hoppas att Aftonbladet drar upp en stor skandal om han förlorar jobbet utan att vara dömd för något brott.
Extremt provocerande, vilket säkert var hela vitsen med inlägget. Men vari består brottet? Förundersökning om vadå?

Det är väldigt intressant med fall där nästan alla som hör om det finner avsky, men där det faktiskt bara är tanken som är avskyvärd, eftersom inget reellt har hänt (vad vi vet). Någon slags rationell moralpanik kanske.

Lek med tanken på att en homosexuell hade skrivit om sina hemliga fantasier om sina heterosexuella kollegor. Det vore exakt samma sak, men ganska få hade brytt sig.
Citera
2010-01-13, 04:48
Bannlyst
Man kan ju tänka sig att han medvetet skickar ut små uppgifter, små ledtrådar som leder till en annan person för att minska risken att hans riktiga identitet hittas. Man kan ju fundera på vad en person som är rädd att bli hittad tar sig för för att det inte ska hända. Leda till någon annan person?
Citera
2010-01-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder666
Man blir totalt äcklad och förbannad då man läser sånt här. Borde inte vara helt svårt att ta reda på vem det är. Husrannsakan hos alla manliga anställda på dagis!

Tycker du inte också att man borde kapa kuken
på alla män som jobbar med barn? jaaaa!!!!
Citera
2010-02-20, 19:19
Medlem
anakatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Mitt minne kanske spelar mig ett spratt, men jag har för mig att jag kollade upp vem innehavaren var i sommras och då var den skriven på en advokatbyrå...
Ja, men det gar precis lika bra att registrera IP-adresser med pahittade uppgifter som domannamn. Det var jag som petade dit uppgifterna efter att advokatbyran ifraga trakasserat PRQs nya agare under en langre tid eftersom en hollandsk ISP av misstag fatt med PRQ i kontaktuppgifterna for IP-adresser som The Pirate Bay anvande.
Min skruvade hjarna + ha kvar inloggningsuppgifter hos RIPE + en ny skandal-chock i media om en PRQ-kund -> valdigt underliga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in