Citat:
Ursprungligen postat av Synvillan
Skyldig eller inte skyldig?
Jag och många andra oroliga föräldrar som har sina barn på dagis kan nu i alla fall känna en viss lättnad eller åtminstone få möjligheten välja att omplacera sina barn om dem skulle gå på det dagis han jobbar på.
Jag förmodar och hoppas att han är bortplockad från sin tjänst om nu en utredning pågår. Jag tror inte en banktjänsteman som bloggar om sitt jobb, där han snor pengar dig i ända får jobba kvar under den tiden utredningen pågår.
Vem ropade att han är skyldig?
Det har jag all förståelse för, men att säga upp någon från sitt jobb för att denne har en obekväm sexuell läggning är inget som lagen står bakom så länge inte brott har begåtts. Sen blir det alltid lynchstämning när pedofiler "utpekas" i forumtrådar på internet. Som om pedofil vore samma sak som "någon som våldtar barn". Så är det naturligtvis inte.
Jag har inte läst hela tråden, så jag kanske har missat något. Det var därför jag frågade vad han var skyldig till, eftersom många uttrycker sig som om han har begått brott genom att bara vara pedofil.
Det skulle vara intressant att se hur rättsväsendet skulle se på saken om en pedofil blev uppsagd för att h*n var just pedofil. Det borde gå bra att gå till DO och få saken prövad. Försök säga upp någon för att den är homosexuell. Det går inte så bra, tror jag.