2009-08-27, 21:18
  #553
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
I pedofilernas värld är det nog sköna tankar ;P
Nämen allvarligt (ännu en gång), han förskönar väl inte just ÖVERGREPP vad jag förstår. Däremot förskönar han ju barn och att umgås med dem. Faktiskt ganska gulligt skrivet på sina ställen när man läser.

Jag ser inget gulligt i det han skriver, även om jag är en ganska tolerant person så ser jag ingen anledning att tolerera pedofili oavett hur mild form det än är. Vill de ha vård ska de få det, men i övrigt ska de inte få något annat utrymme i samhället.
Citera
2009-08-27, 21:27
  #554
Medlem
welcomehomes avatar
Tror dock inte att det går att "bota" en sexuell läggning. Man har ju redan försökt med homosexualitet en gång i tiden, men det GICK baske mig inte att bota. Kan man inte då dra slutsatsen att även pedofili är obotbar? Alltså, en slags grundläggande sexuell läggning, som vissa individer drabbas av.

Man kan ju iofs få hjälp med att lära sig hantera läggningen så att man inte begår övergrep. Ungefär som Alex försöker lära ut. Om han får sparken från dagiset kan han ju alltid bli pedofilterapeut istället
Citera
2009-08-27, 21:43
  #555
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Tror dock inte att det går att "bota" en sexuell läggning. Man har ju redan försökt med homosexualitet en gång i tiden, men det GICK baske mig inte att bota. Kan man inte då dra slutsatsen att även pedofili är obotbar? Alltså, en slags grundläggande sexuell läggning, som vissa individer drabbas av.

Man kan ju iofs få hjälp med att lära sig hantera läggningen så att man inte begår övergrep. Ungefär som Alex försöker lära ut. Om han får sparken från dagiset kan han ju alltid bli pedofilterapeut istället

Jag har inte skrivit att man kan eller ska "bota" pedofili. Dock kan tung medicinering i kombination med kognitiv beteendeterapi hjälpa en del.
Sedan hoppas jag att du förstår att det finns en del fundamentala skillnader mellan homosexualitet och pedofili.
Citera
2009-08-27, 22:50
  #556
Medlem
welcomehomes avatar
Hehe, ja. De förstnämnda dras till samma kön. De sistnämnda till barn.
Citera
2009-08-28, 00:31
  #557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Tror dock inte att det går att "bota" en sexuell läggning. Man har ju redan försökt med homosexualitet en gång i tiden, men det GICK baske mig inte att bota. Kan man inte då dra slutsatsen att även pedofili är obotbar? Alltså, en slags grundläggande sexuell läggning, som vissa individer drabbas av.

Man kan ju iofs få hjälp med att lära sig hantera läggningen så att man inte begår övergrep. Ungefär som Alex försöker lära ut. Om han får sparken från dagiset kan han ju alltid bli pedofilterapeut istället

Jag tror heller inte att det går att bota en sexuell läggning ens om personen själv skulle vilja det. Sexualdriften är dessutom väldigt stark så det är naivt att tro att en pedofil som har möjligheter att begå övergrepp kan stå emot det i längden. Just därför ska de inte få arbeta med barn.
Citera
2009-08-28, 06:50
  #558
Medlem
welcomehomes avatar
Men då borde ju även alla heterosexuella män och kvinnor som inte får sex och förhållanden av olika anledningar oxå förgripa sig på det motsatta könet. Så ser väl inte verkligheten ut? Nej, det du säger måste vara en generalisering.
Citera
2009-08-28, 11:05
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Men då borde ju även alla heterosexuella män och kvinnor som inte får sex och förhållanden av olika anledningar oxå förgripa sig på det motsatta könet. Så ser väl inte verkligheten ut? Nej, det du säger måste vara en generalisering.

Så du tror inte att en vuxen person har lättare att avvisa inviter än ett barn? Ett barn på dagis där den vuxne som barnet är beroende av och blivit tillsagd att lyssna till har andra möjligheter att närma sig barnet än vad en vuxen har till en annan vuxen.
Citera
2009-08-28, 11:17
  #560
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Så du tror inte att en vuxen person har lättare att avvisa inviter än ett barn? Ett barn på dagis där den vuxne som barnet är beroende av och blivit tillsagd att lyssna till har andra möjligheter att närma sig barnet än vad en vuxen har till en annan vuxen.

Spot on!

Den är en stor skillnad på ett förhållande mellan två vuxna och ett förhållande mellan ett barn och en vuxen. Varför finns det lagar mot pedofili om det är så "ofarligt"? Dock kanske vi ska lugna ner os i denna diskussion då vi kan ta den i monsterforumet istället.
Citera
2009-08-28, 15:20
  #561
Medlem
1915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Spot on!

Den är en stor skillnad på ett förhållande mellan två vuxna och ett förhållande mellan ett barn och en vuxen. Varför finns det lagar mot pedofili om det är så "ofarligt"? Dock kanske vi ska lugna ner os i denna diskussion då vi kan ta den i monsterforumet istället.

Det finns inga lagar mot pedofili, däremot lagar mot sexuella övergrepp och innehavande/spridande av barnporr.
Citera
2009-08-28, 15:24
  #562
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1915
Det finns inga lagar mot pedofili, däremot lagar mot sexuella övergrepp och innehavande/spridande av barnporr.

Glömde kanske tillägga aktiv pedofili.
Citera
2009-08-28, 15:58
  #563
Medlem
welcomehomes avatar
"Så du tror inte att en vuxen person har lättare att avvisa inviter än ett barn?".

Jo, helt sant. Men det var inte riktigt det jag menade. Jag menade en vanlig pedofil. Inte någon som begår övergrepp och tränger sig på barn, alltså.

Jag håller naturligtvis fullständigt med dig att någon som begår övergrepp ska straffas. I lagens namn. Amen.
Citera
2009-08-28, 16:10
  #564
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Usch, jag tycker synd om Alex. Nu kommer alla hatare börja tjafsa och hota. Just watch...

Ja du tyckte ju synd om brevbäraren också, du vet han sexualbrottslingen som taffsade på barn, blottade sig och skrev obehagliga inlägg om sina fantasier.


Citat:
Ursprungligen postat av welcomehome
Tror dock inte att det går att "bota" en sexuell läggning. Man har ju redan försökt med homosexualitet en gång i tiden, men det GICK baske mig inte att bota. Kan man inte då dra slutsatsen att även pedofili är obotbar? Alltså, en slags grundläggande sexuell läggning, som vissa individer drabbas av.

Pedofili är inte en sexuell läggning, men nej pedofili går nog inte att bota för det. Allt man kan göra är att kväva lusten att begå övergrepp, kan jämföras med säg alkoholism kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in