Citat:
Ursprungligen postat av WhoAmI
Svårt att veta, men jag tycker inte direkt att hon verkar trösta sig. Hon verkar förälskad och engagerad i det nya förhållandet.
Jo, något känner hon säkert, men är det inte lite tidigt att ge sig in i något så snart? Ett substitut kanske? Jag gjorde precis likadant, men samtidigt som jag kanske hade en liten aning om vad jag höll på med ville jag så gärna tro på att 'ja, det här är bra, och detta är en ny start'. Nu var jag själv inte så benägen att till fullo ge mig hän genast, vilket en del kanske är och gör. Många kanske krampaktigt håller fast vid trösten med känslan att 'om jag fortsätter kanske detta utvecklas till något likartat som det jag hade', eller?
Citat:
Om man är medveten om att det bara handlar om tröst, och inte är ärlig och öppen med det, så tycker jag att det är fel. När det gäller om det är något att bygga på, så tror jag att det är svårt att säga något om generellt.
Det är ju det som är så svårt - om man inte är säker på om det man har är en tröst då? När man väl är där vill man ju så gärna tro att 'nu är jag där!' men man förstår ju inte förrän man fått det man saknar - perspektiv?