2009-08-05, 21:30
Medlem
Vet ej om det redan finns en tråd, tänkte iallfall starta upp en träd där vi diskuterar svenska polisen.

*Positiva erfarenheter
*Negativa erfarenheter
*För och nackdelar.

T.ex. läste om en polisman som efter en blöt kväll hade tagit en springnota från en taxi, chauffören hade dock polismannens id kort vilket gjorde att han kunde identifieras, trots detta frikändes polisen helt.

Frågeställning: börjar/har svenska poliser immunitet i vårt samhälle?
Citera
2009-08-05, 21:35
Medlem
Nä, jag har inte mycket till övers gällande polisen.
Där jag bor så har de för mycket personal och för lite att göra.
Springer runt och jagar folk som pissar i buskarna osv.
En av mina polare gjorde det för en helg sedan och då kom 2! polisbilar, jag menar wtf? och visst fan fick han en bot på 800 :-

Provocerande jävla grisar som alltid letar en ursäkt för att få visa sig tuffa.
Citera
2009-08-05, 21:43
Bannlyst
Jag har märkt att de undkommer MYCKET!!
Sålänge det inte är något stort då alltså, men saker som jag och du hade fått skit för men som fortfarande är relativt ofarligt skulle en polisman inte få något för.

"Äh Leffe, skärp dig nu, nästa gång blir en annan femma skaru veta!
Ska vi ta en öl efter skiftet?"
Citera
2009-08-05, 21:45
Medlem
Gtths avatar
Sthlms polisen har en tendens att (specielt kring derbyn) hetsa mot personer som är helt lugna och vill endast ha kul.

Mest är det väll den klassiska "Nu taru det jävligt lungt!" eller "LUGNA NER DIG!".. Tycker sonneby i Raw commedy pangar den perfekt, för har hänt mig och vänner flertal gånger.

Snutjävlar!

Men sen har dom räddat ens arsle ett par tillfällen så, det är väll 50/50!
Citera
2009-08-05, 21:53
Medlem
najass avatar
Då frågeställningen rör Svenska polisens eventuella immunitet, så tror jag att den kan passa i Brott och Brottsbekämpning. Lägger en blänkare till modsen där så de kan reagera snabbt om de anser att jag felat.

/mod
Citera
2009-08-05, 23:11
Medlem
Reichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashie
Vet ej om det redan finns en tråd, tänkte iallfall starta upp en träd där vi diskuterar svenska polisen.

*Positiva erfarenheter
*Negativa erfarenheter
*För och nackdelar.

T.ex. läste om en polisman som efter en blöt kväll hade tagit en springnota från en taxi, chauffören hade dock polismannens id kort vilket gjorde att han kunde identifieras, trots detta frikändes polisen helt.

SPringnota på taxiu och att bli frikänd varför, har inget med att det är en polis att göra.

Är inte hundra nu, det var länge sen jag hörde talas om lagen men det är ungeförså här:

Under 600 kronor, om man inte är nöjd med tjänsten kan man också neka betalning och detta är ok, UNDER FÖRUTSÄTTNING att det inte satts i system. Gäller visst både taxi och Restaurang...

Nån som vet mer om det? SÅ länge sen jag läste/hörde om det och har ingen källa på det...
Citera
2009-08-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashie

*Positiva erfarenheter
*Negativa erfarenheter
*För och nackdelar.

Positiva - Vänliga och oftast lever de upp sitt rykte.
Negativa - Trakasserar för många blattar och visiterar alltid de.
För & Nackdelar - Sveriges polis är få tycker jag men Sverige har en av världens bästa poliser vad jag sett.

Jag har mera kritik åt regeringen som har råd att skicka ner sina soldater till Afghanistan än att ge mat till deras egna medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in