• 1
  • 2
2009-08-05, 18:04
Medlem
Confusements avatar
Jaa, rubriken säger väl sig självt. Tobaksfri "tobak" är ju ganska vanligt (det enda som går att köpa här i stan iallafall), men är det farligt? Har hört att vattenpipa i några minuter ska vara lika mycket som 100 cigg, och att det är själva ångan som är det farliga..
Citera
2009-08-05, 18:05
Medlem
Du andas ju in rök från kolet, men att det ska vara lika farligt som 100st cigg tvivlar jag starkt på!
Citera
2009-08-05, 18:06
Medlem
Svensson910221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusement
Jaa, rubriken säger väl sig självt. Tobaksfri "tobak" är ju ganska vanligt (det enda som går att köpa här i stan iallafall), men är det farligt? Har hört att vattenpipa i några minuter ska vara lika mycket som 100 cigg, och att det är själva ångan som är det farliga..

det e inte själva ångan som e farlig utan nikotinet i vattenpipetobaken, det e inte lika mkt i den nej. men du röker så mkt mer vattenpipa än cigg drf e det farligt
Citera
2009-08-05, 18:07
Medlem
Frågan är är 100 cigg så farligt, eftersom att det krävs 10 år för att ha stor risk för cancer..
Själv röker jag nog 100 cigg i veckan.
Citera
2009-08-05, 18:11
Medlem
iipods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave.k
Frågan är är 100 cigg så farligt, eftersom att det krävs 10 år för att ha stor risk för cancer..
Själv röker jag nog 100 cigg i veckan.
Om 10 år krävs för STOR risk hur många år krävs det då för att få risk?
Citera
2009-08-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iipod
Om 10 år krävs för STOR risk hur många år krävs det då för att få risk?
bra fråga, detta är något jag läst efter eftersökningar, det sägs ju också att det är när man slutar röka som cancer bildas?
Citera
2009-08-05, 18:16
Medlem
Confusements avatar
Så det är helt ofarligt att röka nikotinfritt då ?
Citera
2009-08-05, 18:41
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Så det är helt ofarligt att röka nikotinfritt då ?
Så länge du andas in röken av något syntetiskt eller organiskt material som förbränns så är det aldrig helt ofarligt. Bara om du röker ren vattenånga är det helt riskfritt.
Citera
2009-08-05, 18:47
Medlem
Confusements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Så länge du andas in röken av något syntetiskt eller organiskt material som förbränns så är det aldrig helt ofarligt. Bara om du röker ren vattenånga är det helt riskfritt.

Okej.. Men det är inte alls så farligt som att röka med tobak eller?
Citera
2009-08-05, 20:43
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Okej.. Men det är inte alls så farligt som att röka med tobak eller?
Det skulle jag inte tro, nej. Men skillnaden är nog inte enorm. Notera att det inte är nikotinet som är skadligt, utan röken från brinnande material, oavsett vad det är.
Citera
2009-08-05, 20:48
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dave.k
bra fråga, detta är något jag läst efter eftersökningar, det sägs ju också att det är när man slutar röka som cancer bildas?

Kan du länka till dina undersökningar som beskriver hur cancer skapas när man SLUTAR att röka?
Citera
2009-08-16, 15:31
Medlem
Confusements avatar
Tack för alla svar, men ingen som har ett mer konkret svar ? Hur pass farligt det är och så?

(bump, delvis )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in