Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Är du mot all typ av "fusk" när man tränar? Jag håller med dig på denna punkt när det gäller vaderna(det är ju en sak), men annars?
Det är väl klart, finns ju ingen mening att tex assistera med hamstring, gluteus maximus och erector spinae när du skall göra latsdrag. Det blir inte ens någon träning för dessa muskler eftersom de är mycket starkare i den rörelsen. Det blir enbart sämre träning för dina lats. Jag kan köra med antingen 120kg i latsdrag, eller 72.5kg beroende på
hur jag utför dem. 72.5kg ger mig överlägset bäst träning.
Gör man latsdrag skall man sitta still och enbart röra armarna, dra stången emot bröstet.