2009-08-05, 20:45
  #37
Medlem
Elspermelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
http://i27.tinypic.com/k0rp7a.jpg

Såhär tycker jag. Enda kroppsdelen på mig själv jag är verkligen nöjd med är mina underben. Resten behöver bli större.
Ser bra ut fast vore lättare att se hur dem ser ut bakifrån.
Citera
2009-08-05, 21:36
  #38
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Ser bra ut fast vore lättare att se hur dem ser ut bakifrån.
Mjo möjligtvis, har ingen sådan bild dock, din bild var ju också framifrån.

Ganska irrelevant egentligen, stora ben är enligt mig snyggare än spinkiga ben.
Citera
2009-08-05, 23:23
  #39
Medlem
ajsens avatar
Hur tränar du vaderna bengtzz? Förutom cyklingen och löpandet?
Mvh
Citera
2009-08-05, 23:37
  #40
Medlem
Elspermelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Mjo möjligtvis, har ingen sådan bild dock, din bild var ju också framifrån.

Ganska irrelevant egentligen, stora ben är enligt mig snyggare än spinkiga ben.
Nja, jag tycker att det ska vara smalt runt fotleden och sen kraftigt vid själva vaden. Mina ben ser alldeles för tjocka ut runt fotleden.
Citera
2009-08-05, 23:37
  #41
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajsen
Hur tränar du vaderna bengtzz? Förutom cyklingen och löpandet?
Mvh
Nu har min cykel blivit stulen så jag cyklar inte längre. Löpning har jag tagit upp igen. Långdistans brukar det bli, fast inte nu på ketogen diet, blir runt 5km till 10km nu.

Stående vadpressar, jag körde sittande innan också en övning av tre, nu skiter jag i den helt. Stående vadpressar kör jag: 1 sekund upp och 2 sekunder ner. Enda övningen jag kör överdrivet långsamt excentriskt. Sjukt viktigt att inte studsa ner, jag kan nog dubbla vikten jag kör om jag kör fort och låter senan fjädra mig istället.
Citera
2009-08-06, 08:41
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elspermelino
Nja, jag tycker att det ska vara smalt runt fotleden och sen kraftigt vid själva vaden. Mina ben ser alldeles för tjocka ut runt fotleden.


Skaffa dig större vader då
Citera
2009-08-06, 08:42
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nu har min cykel blivit stulen så jag cyklar inte längre. Löpning har jag tagit upp igen. Långdistans brukar det bli, fast inte nu på ketogen diet, blir runt 5km till 10km nu.

Stående vadpressar, jag körde sittande innan också en övning av tre, nu skiter jag i den helt. Stående vadpressar kör jag: 1 sekund upp och 2 sekunder ner. Enda övningen jag kör överdrivet långsamt excentriskt. Sjukt viktigt att inte studsa ner, jag kan nog dubbla vikten jag kör om jag kör fort och låter senan fjädra mig istället.


Har man svårt att bygga stora vader så ska man absolut se till att "känna" varje rep
Citera
2009-08-06, 13:33
  #44
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuffen
Har man svårt att bygga stora vader så ska man absolut se till att "känna" varje rep
Man skall inte fuska ja. Man är ju inte där för att fjädra med sin achilles-sena utan för att träna underbensmuskulaturen.
Citera
2009-08-06, 14:09
  #45
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Man skall inte fuska ja. Man är ju inte där för att fjädra med sin achilles-sena utan för att träna underbensmuskulaturen.
Är du mot all typ av "fusk" när man tränar? Jag håller med dig på denna punkt när det gäller vaderna(det är ju en sak), men annars?
Citera
2009-08-06, 15:01
  #46
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Är du mot all typ av "fusk" när man tränar? Jag håller med dig på denna punkt när det gäller vaderna(det är ju en sak), men annars?
Det är väl klart, finns ju ingen mening att tex assistera med hamstring, gluteus maximus och erector spinae när du skall göra latsdrag. Det blir inte ens någon träning för dessa muskler eftersom de är mycket starkare i den rörelsen. Det blir enbart sämre träning för dina lats. Jag kan köra med antingen 120kg i latsdrag, eller 72.5kg beroende på hur jag utför dem. 72.5kg ger mig överlägset bäst träning.

Gör man latsdrag skall man sitta still och enbart röra armarna, dra stången emot bröstet.
Citera
2009-08-06, 15:05
  #47
Medlem
goboondocks avatar
När jag läser den här tråden är det första jag tänker på johhny drama Kolla lite entourage, där finns det tips
Citera
2009-08-06, 17:40
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Är du mot all typ av "fusk" när man tränar? Jag håller med dig på denna punkt när det gäller vaderna(det är ju en sak), men annars?


Förlora aldrig form före vikt är ett ordspråk som man ska följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in