Jag formaterade datorn i hopp om att det skulle vara något med vista eller någon installation,
nu har vi inga krashar kvar men uppkopplingen vill sig inte, jag får ofta felmedelandet ``DNS-Konfigurationen kan vara felaktig; Det gick inte att hitta den välkända värddatorn
www.microsoft.com med DNS``
jag har också haft felmedelanden där det stått att mina drivrutiner till nätvärkskortet inte fungerar, men jag har installerat de som alltid fungerat innan.
jag har alltså ett modem där adsl/tele jackett går in i, från detta modem har jag kopplat en nätvärkskabel till en router - och från routern så går min nätvärkskabel in till datorn, samt andra datorns till sin port. detta har alltid fungerat och aldrig varit någrra problem.
har gjort alla test som telias kundtjänst kan erbjuda,
jag har börjat fundera på ifall det är modemet i sig som har krashat, statuslampan blinkar samt lampan där min nätvärkskabel är inkopplad i 1:a port.
jag har alltid kunnat lösa dessa problem genom att restarta och dra ut strömförsörjningen till modem och router, but not anymore
en till fråga, om mitt nätvärkskort har dött, hade lampan bakom datorn lyst när jag sätter in nätvärkskabeln?
som sagt TALTH, krasherna är ur världen atm.
tack för mig