2009-08-05, 09:49
Medlem
Jag bara älskar skinkcrepes från Findus. Har testat att göra egna men tycker faktiskt inte att de blir lika goda. Har ingen riktig makapär för att steka riktiga crepespannkakor heller så det kanske bidrar men tycker heller inte att jag får till stuvningen.
Finns det någon som har ett bra recept och tips på hur man får ultimata skinkcrepes ?
Citera
2009-08-05, 09:58
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLove
Jag bara älskar skinkcrepes från Findus. Har testat att göra egna men tycker faktiskt inte att de blir lika goda. Har ingen riktig makapär för att steka riktiga crepespannkakor heller så det kanske bidrar men tycker heller inte att jag får till stuvningen.
Finns det någon som har ett bra recept och tips på hur man får ultimata skinkcrepes ?
Inehållet i Findus skinkcrepes:
  • skummjölk
  • vetemjöl
  • mjölk
  • pressad kokt skinka 10% (skinka, salt, druvsocker, aromämne, E250, E316) ägg
  • vegetabilisk olja
  • ost 3.7%
  • grädde
  • salt
  • druvsocker
  • pepparextrakt
  • paprikapulver
  • färgämne (betakaroten)
Kopiera så gott du kan och du bör komma nära Findus' recept.

~Paul~
Citera
2009-08-05, 10:03
Medlem
Tack för tipset känns bara lite överkurs att få tag i alla ingredienserna där. Du har inga egna smarriga recept, fårr många bra tips och råd av dinna övriga inlägg här och var
Citera
2009-08-05, 10:18
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLove
Tack för tipset känns bara lite överkurs att få tag i alla ingredienserna där. Du har inga egna smarriga recept, fårr många bra tips och råd av dinna övriga inlägg här och var
Alltså, hade jag velat efterlikna Finudus' recept så hade jag valt dessa ingredienser:
  • torrmjölk (finns i de flesta butikerna)
  • vetemjöl
  • mjölk
  • kokt skinka (ej pressad)
  • neutral matlagningsolja
  • riven ost, t ex cheddar
  • grädde
  • salt
  • en nypa socker
  • svartpeppar/vitpeppar
  • rött paprikapulver
Det är lite svårt att ange mängder, man får helt enkelt testa sig fram. Utgå från en vanlig pannkakssmet och från en vanlig bechamel till fyllningen.

Som sagt, borde inte vara några problem. Personligen hade jag adderat också lite nyriven muskotnöt.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in