2009-08-05, 03:23
Medlem
Anta att man sitter på en mörk hemlighet om svenska staten. Vilka konsekvenser kan det innebära för den som avslöjar detta till medierna?

Nåt år sen dödade man en person som avslöjade en mutskandal i Sverige. Man puttade ner honom på tunnelbanan i Sverige och händelsen mörklas....
Citera
2009-08-05, 03:30
Medlem
CommonKnowledges avatar
Beror väl helt på vad det handlar om? Vilka människor du kommer reta upp/sätta i klistret.
Citera
2009-08-05, 03:32
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjdd
Anta att man sitter på en mörk hemlighet om svenska staten. Vilka konsekvenser kan det innebära för den som avslöjar detta till medierna?

Nåt år sen dödade man en person som avslöjade en mutskandal i Sverige. Man puttade ner honom på tunnelbanan i Sverige och händelsen mörklas....

Vet de att du vet?

Om infon du delger inte kan leda till dig så kör hårt, ifall det nu inte skadar svenska staten så mycket.
Citera
2009-08-05, 03:40
Medlem
MrOaikis avatar
Skriv det på en lapp och skicka till Sveriges alla tidningar och tevekanaler, så går det inte att spåra till dig.
Citera
2009-08-05, 20:04
Medlem
obotlig_realists avatar
Ja nu har vi ju den trygga FRA-lagen som ska skydda oss svaga medborgare så nu kan vi inte prata om sådant här utan konsekvenser längre. Folk som har värdefull insyn kan inte längre via internet sprida information som kan skada staten och komma undan med det. Det är på väg att utvecklas något som är betydligt värre än IB-affären!

Vi får helt enkelt försöka hitta en annan väg, anonyma insändare är ett exempel.
Det går även att skapa ett nytt Flashback-konto och söka sig till en annan dator som inte kan kopplas till den person som skriver. Då spelar det ingen roll hur mycket FRA-lag vi har.
Citera
2009-08-06, 03:51
Medlem
En statlig organisation har uppmanat mig att begå brott. de har även försökt att skriva om vårt avtal för att undvika betala så mycket skatter som möjligt till svenska staten. det finns fler intressanta fiffel de försökt göra och om denna hemligheten avslöjas kommer det att bli årets skandal.

funderat på att ta det med medierna, men då kommer det vara ganska självklart att det var jag som avslöjade detta. kommer att ruinera diplomatens karriär...... han kanske skickar säpo på mig...

min historia kommer att bli en skandal som hotar svenska demokratin som vi tror på.... det kommer att avslöja hur j*vla korrupt Sverige är! vi skrattar ju åt korruptionen i Asien, mellanöstern, USA, sydamerika etc. och tror att sverige är felfri.

Det står visserligen inga "stora" skandaler om svensk politik och därför har vi stor tillförlitlighet till vår politik.... Det kanske är så att de stora skandaler censureras och mörkläggs av SÄPO som Boforsskandalen.

jag har samlat en hög med bevismaterial som kommer göra detta intressant. frågan är om jag vill riskera mig, min familj och mina vänners framtid om jag avslöjar det.
Citera
2009-08-06, 04:24
Medlem
Hamstrutss avatar
ge de till nån annan så får dom göra de då
Citera
2009-08-06, 04:25
Medlem
Hirvis avatar
Lägg ut det på flashback. Annars anser vi dig vara ett troll. Och ärligt talat.. vill du anses vara troll eller?
Citera
2009-08-06, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Lägg ut det på flashback. Annars anser vi dig vara ett troll. Och ärligt talat.. vill du anses vara troll eller?
var lugnt, du kommer att läsa om det i medierna och på flashback nån dag. måste bara säkra min egen säkerhet först.
Citera
2009-08-06, 21:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjdd
var lugnt, du kommer att läsa om det i medierna och på flashback nån dag. måste bara säkra min egen säkerhet först.
Det är väl redan ute i media?

Citat:
Genom åren har många spekulerat om varför Algernon "ramlade" framför ett tunnelbanetåg på T-centralen 1981 och avled.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article103011.ab?
Citera
2009-08-06, 22:33
Medlem
Azzabrazzas avatar
Dags att Sverige blir rövknullat på riktigt. Myten om vårt lands oskuldsfullhet tas tydligen inte med vanligt samlag.
Citera
2009-08-07, 07:34
Medlem
Dödens avatar
Var bara tillräckligt högljudd så märks det om du tystas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in