2009-08-05, 02:46
Medlem
MadickenEs avatar
om jag skulle döpa min framtida dotter till madicken, skulle hon bli mobbad i skolan pga namnet?

Statistik för namnet Madicken i Sverige

Antal bärare 573 kvinnor och 0 män

http://www.svenskanamn.se/statistik/sverige
Senast redigerad av MadickenE 2009-08-05 kl. 03:17.
2009-08-05, 02:46
Medlem
Hur ska vi veta det?
2009-08-05, 02:47
Medlem
Bang-Ladeshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
om jag skulle döpa min framtida dotter till madicken, skulle hon bli mobbad i skolan pga namnet?

Troligtvis, iaf när hon blir tonåring.
2009-08-05, 02:50
Medlem
MadickenEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bang-Ladesh
Troligtvis, iaf när hon blir tonåring.
tonåringar lär väl ha växt ifrån det stadiet, att reta folk pga namn? vad är det för fel på namnet egentligen?
2009-08-05, 02:56
Medlem
KryddAs avatar
Ja, jag avråder dig från det.
2009-08-05, 03:00
Medlem
stilltons avatar
Citat:
tonåringar lär väl ha växt ifrån det stadiet, att reta folk pga namn? vad är det för fel på namnet egentligen?
jag tror att Dick har det nog så jobbigt.. att dessutom vara en galen kuk kan inte göra det lättare.. dessutom tycker jag att det låter lite konstigt med ett namn som slutar på -en. låter som att man gör ett objekt av personen, funkar säkert bättre på husdjur.
2009-08-05, 03:00
Medlem
DHNs avatar
Håller med ovanstående ,gör inte det misstaget.
2009-08-05, 03:08
Medlem
andreews avatar
Mobbad o mobbad, det beror mer på självförtroende o hur man e som person, gener etc. Dock så är det inte till en fördel att heta madicken eller dylikt. Mins när jag jobbade som säljare o man ringde upp personer som hette sånna konstiga saker, kunde aldrig hålla mig från skratt när jag ringde folk som heter Dick. En gång hette nån Shockofan då va jag nära att bli uppsagt, true story.
2009-08-05, 03:16
Avslutad
Döp sonen till Dick när du ändå är igång.

Haha nej, jag avråder dig från namnet - jag tycker det är skitfult. Men om hon skulle bli mobbad i skolan vet jag inte, kan tänka mig att det kan påverka litegrann kanske.
2009-08-05, 03:18
Medlem
Citat:

Riktigt jävla white-trash med såna här namn. Även om Madicken är ett klassiskt svenskt.
2009-08-05, 10:28
Bannlyst
Tycker synd om det barnet som får det här namnet dels för att det är ful och dels för att bli förknippad med a.lindgren karaktär.
2009-08-05, 10:42
Medlem
-Jamaica-s avatar
Madicken är ju ett smeknamn på Margareta, men jag skulle inte rekommendera något av namnen. Låt junibacken-Madicken vara!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in