Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-12, 16:42
Medlem
Renegades avatar
Jag vill bara lägga in ett kort men kraftfullt FÖR...

För ett separat samlande forum för juridik-frågor. Jag skulle definitivt uppehålla mig där mycket och väl...
Citera
2003-12-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Vem då? Det är fortfarande bara jag och Kyle_Troy som modererar där.

Jo, men den formella utvidgningen av forumet kom ju efter den reella. Förstår du nu hur jag menar?
Citera
2003-12-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Jo, men den formella utvidgningen av forumet kom ju efter den reella. Förstår du nu hur jag menar?

När skedde den reella utvidgningen isåfall? Inlägg om samlevnad/relationer som hamnat där var väl tillåtna t.o.m. när Securions var mod där. Vad jag kan minnas iallafall.
Citera
2003-12-12, 18:00
Medlem
Citat:
När skedde den reella utvidgningen isåfall? Inlägg om samlevnad/relationer som hamnat där var väl tillåtna t.o.m. när Securions var mod där. Vad jag kan minnas iallafall.

Egentligen kan jag inte svara på det eftersom jag inte var här den tiden du refererar till, då Securion var mod där (vilket du också vet). Måste jag utveckla en petitess nämnd i ett annat sammanhang? Men alright here it goes:

Sexdebatt blev ju större och större vad jag kunde se, åtminstone tyckte jag det under den korta tid jag huvudsakligen var verksam där. Till slut var där nästan mer frågor gällande samlevnad än om sex - oftast hamnade man i alla fall där i trådarna. Om det är något som gått av och till vet jag ju inte. Man hade en relativt snäll profil vad gäller gränsdragningsfrågorna i det forumet trots att jag vet att Kyle_Troy gjorde ganska ordentliga insatser att få folk att hålla sig till topic och inte glida in på samlevnadsfrågor istället för huvudsakligt ämne under 'Sexdebatt'. FB har väl också vuxit ganska mycket i antalet användare det senaste halvåret, men också de senaste månaderna? Eftersom forumet var och fortfarande är ett av de största på FB och Kyle_Troy hanterade flera forum behövdes en side-kick, du Padme.

Sammanfattningsvis tror jag att den reella utvidgningen utvecklats successivt. Sedan tog det ett tag innan andra tog upp den formella frågan, huruvida man skulle döpa om/utvidga forumet till just 'sex & samlevnad' trots att det i realiteten redan fungerade som ett sex och samlevnadsforum för de flesta.
Citera
2003-12-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Egentligen kan jag inte svara på det eftersom jag inte var här den tiden du refererar till, då Securion var mod där (vilket du också vet). Måste jag utveckla en petitess nämnd i ett annat sammanhang? Men alright here it goes:

Sexdebatt blev ju större och större vad jag kunde se, åtminstone tyckte jag det under den korta tid jag huvudsakligen var verksam där. Till slut var där nästan mer frågor gällande samlevnad än om sex - oftast hamnade man i alla fall där i trådarna. Om det är något som gått av och till vet jag ju inte. Man hade en relativt snäll profil vad gäller gränsdragningsfrågorna i det forumet trots att jag vet att Kyle_Troy gjorde ganska ordentliga insatser att få folk att hålla sig till topic och inte glida in på samlevnadsfrågor istället för huvudsakligt ämne under 'Sexdebatt'. FB har väl också vuxit ganska mycket i antalet användare det senaste halvåret, men också de senaste månaderna? Eftersom forumet var och fortfarande är ett av de största på FB och Kyle_Troy hanterade flera forum behövdes en side-kick, du Padme.

Sammanfattningsvis tror jag att den reella utvidgningen utvecklats successivt. Sedan tog det ett tag innan andra tog upp den formella frågan, huruvida man skulle döpa om/utvidga forumet till just 'sex & samlevnad' trots att det i realiteten redan fungerade som ett sex och samlevnadsforum för de flesta.

Näe det vet jag inte, nog borde Securion fortfarande varit mod där redan under din tid, det var ju inte så längesen.

Ja, det är säkert som du säger, jag har bara inte märkt någon större skillnad förutom att det blivit större och fler inlägg (och att det som var Gay och BDSM-relaterat fick ett eget forum).
Citera
2003-12-13, 16:39
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Vi har diskuterat det tidigare, där bl.a. jag och de flesta andra var för det förslaget. Men ABzeta99 hade några speciella planer som gjorde att Juridik behövde vara ett eget forum. Vet inte vad han hade tänkt, så det är väl bäst han får förklara det själv.

Kanske jag är som är dum , men: Är "vi" moderatorerna eller?

Jag tycker inte att det spelar så stor roll, huruvida det blir "Juridik & Kriminologi" eller bara "Juridik". Det viktiga är att, som Laura säger, de frågor som har sin kärna i juridiken hamnar på samma ställe.
Citera
2003-12-17, 07:29
Medlem
202walkers avatar
Där kom den, ja!
"Kriminologi & juridik"
Tackar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera