• 5
  • 6
2013-08-07, 00:22
Medlem
Jag äter inte "vanliga" insjökräftor men är sugen på att testa havskräftor. Men hur äter man såna? Köper man färdigkokta och äter på samma sätt som signal/flodkräftor eller måste dom tillagas på något annat vis?
Citera
2013-08-07, 15:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carfreak
Jag äter inte "vanliga" insjökräftor men är sugen på att testa havskräftor. Men hur äter man såna? Köper man färdigkokta och äter på samma sätt som signal/flodkräftor eller måste dom tillagas på något annat vis?
Köper färdigkokta.
En god aioli sitter inte fel till dem på rostat bröd.

En flarra alsace eller en pilsner med nubbe och livet blir inte så mycket bättre...
Citera
2013-08-07, 16:07
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carfreak
Det finns egentligen inga gränser för hur du tillagar denna delikatess. Allt från grillat, kokt, ångkokt och friterat till gratinerat funkar alldeles utmärkt!

Det hela hänger snarare på om du vill tillaga kräftorna på traditionellt vis, dvs koka med mängder med salt, lite socker, mörk öl/porter, samt dillkronor eller om du vill köra på någon mer spännande variant, exempelvis med influenser från Louisiana, Mexiko eller Indien.

~Paul~
Citera
2013-08-08, 10:46
Bannlyst
Havskräftor. När man väl vant sig vid dessa så är det svårt att äta några andra kräftor.
Citera
2022-04-15, 10:11
Medlem
Någon som testat Lidls Jomfruhummerhaler ?
Frysta skalade havskräftstjärtar , någon som vet om de är kokta ?
Citera
2022-04-15, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UUrfer
Någon som testat Lidls Jomfruhummerhaler ?
Frysta skalade havskräftstjärtar , någon som vet om de är kokta ?

Naturligtvis är dom kokta.
Har du försökt skala färska havskräftor någon gång?
Citera
2022-04-16, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Naturligtvis är dom kokta.
Har du försökt skala färska havskräftor någon gång?

De var oskalade och råa ... nu är frågan hur de ska tillagas

Jag brukar snabbtina vanliga frysta räkor i kokande saltat vatten som tas av plattan när räkorna lägs i , 30-40 sekunder men de är är ju redan kokta
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in