Flashback bygger pepparkakshus!
2009-08-04, 09:25
Bannlyst
ska iväg och kolla på en Panasonic Lumix DMC FZ50 om en stund men jag är verkligen amatör så jag har ingen aning om något när det gäller kameror i allmänhet, än mindre när det gäller systemkameror

min fotografering går i samma stil som min kunskap, men mina ambitioner att bli en bra fotograf är större

iaf...

köpet gäller då en Panasonic Lumix DMC FZ50 med blixt och blixtsko, 1gb minneskort och ryggsäck, usb kabeln saknas (någon som vet om det är special?)
och för det här kalaset vill han ha 3000:- är det ett rimligt pris, vet inte hur gammal den är heller.

//M
Citera
2009-08-05, 14:20
Medlem
felstavadds avatar
Hittade bara en återförsäljare med pris på nätet, de ville ha 4995 kr. Om det ingår grejer i det vet jag inte. Personligen tycker jag kameran verkar en trevlig sak.
Jag har själv två st olika Lumix modeller och tycker de fungerar mkt bra och tar bra bilder, de är lättnavigerade. Jag har mina som "peka-klicka" kameror/resekamera. Ska jag göra nåt mer avancerat drar jag med systemaren.

Den du tittat på går att variera mer än vad jag kan med mina så du får säkert en kamera att "växa" med ett tag iaf och priset verkar ju vara ok. Tester ger den bra betyg också.
Kolla bara så att det är svenska menyer i den, om den tidigare ägaren köpt den utomlands så finns kanske bara engelska. Det kanske inte spelar dig nån roll men det är väl det jag kom att tänka på.

USB sladd använder aldrig jag utan har med mig en liten kortläsare istället, säkrare och mindre bök tycker jag personligen. Annars borde du nog kunna hitta en ny kabel till hyfsat pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in