2009-08-05, 11:27
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
De hade delad vårdnad enligt artikel i ttela, så mamman måste ha gett tillåtelse till resan.

http://ttela.se/start/trollhattan/1.540953

Ok, isåfall ryker DjSmurfishs teori om årets Gamla stan nr 2.
Citera
2009-08-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Ok, isåfall ryker DjSmurfishs teori om årets Gamla stan nr 2.

men då träder teori nr 2 : lejer någon för döda pappan för att få fullt vårdnad och lite pengar i fickan.
Citera
2009-08-05, 11:40
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
men då träder teori nr 2 : lejer någon för döda pappan för att få fullt vårdnad och lite pengar i fickan.

Om det existerade en strid om vårdnaden, hade mamman tillåtit pappan att föra barnet till en annan världsdel?
Citera
2009-08-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Om det existerade en strid om vårdnaden, hade mamman tillåtit pappan att föra barnet till en annan världsdel?
Han kanske utpressade den tillåtelsen från mamman , eller rentav om det var underskrift bara skrev själv ..men då kan hon kontakta myndigheter och förklara allt.. Eller så var det ingen snack om saken för hon hade rent utav planerat mordet eller att mörda honom redan tidigare, tänkte väll nu har jag chansen att det ser ut som ett mord fast jag inte har någon koppling till det.. Ā.ka lejer en torped med hjälp av pappans pengar( hon får la pengar når man har delad vårdnad?) och får honom mördad i Sverige istället för USA och då utstryks hon som vittne/misstänkt eftersom hon var fortfarande i USA.. Svårt att säga något när man vet så lite..
Citera
2009-08-05, 12:04
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
Han kanske utpressade den tillåtelsen från mamman , eller rentav om det var underskrift bara skrev själv ..men då kan hon kontakta myndigheter och förklara allt.. Eller så var det ingen snack om saken för hon hade rent utav planerat mordet eller att mörda honom redan tidigare, tänkte väll nu har jag chansen att det ser ut som ett mord fast jag inte har någon koppling till det.. Ā.ka lejer en torped med hjälp av pappans pengar( hon får la pengar når man har delad vårdnad?) och får honom mördad i Sverige istället för USA och då utstryks hon som vittne/misstänkt eftersom hon var fortfarande i USA.. Svårt att säga något när man vet så lite..

Utpressning tror jag med på. Dock inte av modern till barnet utan snarare relaterat till antingen hans extensiva entreprenörsskap eller hans stora bankkonto. Har vi fått reda på vilken typ av vapen offret sköts med ännu? Det är ju lite skillnad på ett hagelgevär och en 9mm...
Senast redigerad av HectorPi 2009-08-05 kl. 12:08. Anledning: grammatik
Citera
2009-08-05, 12:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Utpressning tror jag med på. Dock inte av modern till barnet utan snarare relaterat till antingen hans extensiva entreprenörsskap eller hans stora bankkonto. Har vi fått reda på vilken typ av vapen offret sköts med ännu? Det är ju lite skillnad på ett hagelgevär och en 9mm...
Polisen har en uppfattning om vilket vapen som använts, men säger inte vilket eller hur många skott som skjutits. Vapnet har inte hittats.

Polisen tror inte på inbrott, utan ett medvetet dåd.

GM har troligen tagit sig in genom ett garagefönster på en undanskymd plats vid huset. Klättrat via 4 bildäck.

Man har pratat med sonen som ”har nämnt vissa saker”, vad vill polisen inte säga

Förhör har hållits på andra orter, bl a i Stockholm och Göteborg.

http://ttela.se/start/trollhattan/1.541357

Det som förundrar mig är att ingen i huset hört skotten. Ljuddämpare? Stor villa? Kanske ett inrett gästrum i garaget?
Citera
2009-08-05, 12:48
Medlem
Det är ingen jättevilla utan en normalstor enplansvilla. Ligger i ett väldigt lungt område bredvid det stora motionsområdet Slätthult.

Kollar man på adressen finns en Försäkringsmäklare för Prisma skriven där. Kan det vara pappan tro?
Senast redigerad av arkaska 2009-08-05 kl. 12:51.
Citera
2009-08-05, 13:34
Medlem
leffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Offret hette A*d*e*s och var en framgångsrik affärsman. Angående hur mycket pengar som fanns i familjen så fanns det många miljoner dollar.

Han ägde blandannat www.pokerlistings.com
Citera
2009-08-05, 13:48
Medlem
Mandelbrots avatar
Nu har branschfolket skrivit en del till minne av honom.
http://www.pokeraffiliatelistings.com/forums/general-poker-affiliate-forum/5232-breaking-news-pokerlistings-com-founder-passed-away.html
Citera
2009-08-05, 14:47
Medlem
HectorPis avatar
Det var en bra kille. Tar av mig hatten. Har träffat honom flera gånger själv. Därför vill jag se till att den som gjorde detta får det hett om öronen.

Ingen som har nån kontakt hos polisen i Trollhättan?
Citera
2009-08-05, 15:09
Medlem
HectorPis avatar
Lite ny info i DN
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hotbild-mot-mordad-i-trollhattan-1.925141
Citera
2009-08-05, 16:42
Medlem
Så det är denna lirare det handlar om?

http://www.pokerlistings.com/photos/large/andreas-oscarsson/andreas-oscarsson-863.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in