2023-11-10, 14:22
Medlem
Det här måste ju lösas.

En gång i tiden var jag och Andreas nära vänner. Fantastisk kille. Positiv, driven och glad.

Hur ska vi FB-are lösa detta?
Citera
2023-11-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Det här måste ju lösas.

En gång i tiden var jag och Andreas nära vänner. Fantastisk kille. Positiv, driven och glad.

Tragiskt, men välplanerat och troligtvis organiserad brottslighet (militär) bakom. Det är svårt att sopa rent från alla spår. Något måste finnas
Citera
2023-11-13, 03:04
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Det här måste ju lösas.

Polisen är väl tämligen säker på vem som beställde mordet?

Vem som utförde det kommer nog aldrig att fastställas.
Citera
2024-07-12, 19:45
Medlem
Citat:
Det här måste ju lösas.

Tycker också det är för jävligt att en sån sak ska förbli olöst. När det hände var jag osäker på om fjorton miljoner räckte som motiv för ett mord, men nu vet vi att det är mer än tillräckligt. Att mordet hände under den korta tid när Andreas var i Sverige, snarare än under den mycket längre tid då han var i USA, tyder på att mordet har en svensk koppling snarare än en amerikansk. Så det troligaste är säkert att mordet hänger ihop med den (påhittade) skulden till riskkapitalisterna och att det är en direkt fortsättning på attacken mot hans kollega i Vaxholm. Det kan väl tänkas att en eller två personer vet mer om det här men inte vågar prata, eller inte tycker att det tjänar något till.
Citera
2024-07-14, 17:28
Medlem
Litenhetens avatar
Ny TT-artikel om mordet. Den pensionerade polisen Sten-Rune Timmersjö:

”Ärendet ligger nu hos kalla fall-gruppen i Göteborg. Det är möjligt, säger Timmersjö, att ny teknik skulle kunna sätta saker i rörelse.
– Ärendet är fortfarande öppet, så jag kan inte gå in på allt, men det finns en del saker i beslag som skulle kunna undersökas, men där den tekniska möjligheten fortfarande inte finns.”

https://www.barometern.se/nyheter/mi...en-sov-intill/
Citera
2024-07-16, 07:59
Medlem
Ett tips på Mcn är Suzuki 250 cross,mkt vanlig och GUL.
Gissningsvis Gm under 30 år.
Citera
2024-07-16, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk
Tycker också det är för jävligt att en sån sak ska förbli olöst. När det hände var jag osäker på om fjorton miljoner räckte som motiv för ett mord, men nu vet vi att det är mer än tillräckligt. Att mordet hände under den korta tid när Andreas var i Sverige, snarare än under den mycket längre tid då han var i USA, tyder på att mordet har en svensk koppling snarare än en amerikansk. Så det troligaste är säkert att mordet hänger ihop med den (påhittade) skulden till riskkapitalisterna och att det är en direkt fortsättning på attacken mot hans kollega i Vaxholm. Det kan väl tänkas att en eller två personer vet mer om det här men inte vågar prata, eller inte tycker att det tjänar något till.

Det är ingen påhittad skuld.
Om säljaren har en förväntan om 50 milj och får 36 oavsett orsak pga en plötslig ändring så känner de sig lurade på 14 milj.
Känslor kan döda det mesta, sällan logik gör det
Citera
2024-07-16, 12:45
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaqk

Att det var kopplat till bröderna Bengt**on är ju ingen hemlighet, de är förhörda i utredningen. Logiken är att det är en av Sveriges mäktigaste företagarfamiljer bakom bröderna och med all säkerhet också har sådana resurser att tysta ner och få ärendet iskallt. Vore en total katastrof mot klädesfamiljen om det skulle visa sig att systerns söner ägnar sig åt kontraktsmord. Men De är också de enda som kan med hjälp av kapital hyra in någon som klarar uppdraget som det är gjort. Det är liksom inte vilka som helst. Svaret på det här mordet ligger hos Familjen B’son. Och med en morbror som är en av världens rikaste så finns det 1000 anledningar att tysta ner hela händelsen så den blir iskall. Att det härrör till någon affär som gått snett är ju solklart, Bröderna B hade ju ett rikspucko anställd som Vd i deras investmentbolag och de investerade bland annat flitigt i restaurang och nöjesbranschen. Där de sannolikt hade nära kontakt på den tiden med t ex andra krogmaffior och deras ledare. Skulle gissningsvis säga att va 4-6 personer Max vet exakt vad som skett och på vems uppdrag vilket gör det svårt för Polisen att lösa detta.
Citera
2024-07-16, 15:37
Medlem
Otroligt sorgligt och skrämmande fall.
Så det är personer i finanseliten bakom anstiftan troligtvis. Men vilka aktörer i svensk organiserad brottslighet har kapacitet att utföra professionella kontraktsmord med proffsmördare från utlandet?
Citera
2024-12-09, 14:31
Medlem
Jag tror på en utlänsk koppling. Det att han rörde sig oskyddad med barnet kan tyda på att han kände sig trygg här i Sverige. Sedan är Polisen säkra på att en bil med utlänska skyltar är inblandad. För dom svenka ägarna som satsat några miljoner att få 36 miljoner kan ju inte anses som att dom blev lurade. Vem vet vad han mer har syslat med?
Citera
2024-12-15, 12:56
Medlem
Skulle vara intressant och se vad grabbarna från "spår" kunde rota fram, om det ens är möjligt att komma åt material från utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in