2009-08-05, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D69
Hur mycket pengar är "pengar i familjen"? Är det miljoner vi pratar om? Egenföretagare?

Är det så att dom är rika och har mycket kontanter hemma så kan man ju tänka sig att det är ett motiv för någon att ta sig in i huset, och att det som har hänt är en följd av ett inbrott som gått snett.

En hel del som jag förstått det som. I alla fall varit VD på något företag(vet ej vilket ännu). Har en lgh i centrala New York och bott där mestadels.

Polaren tippar maffia eller liknande, återkommer om han avslöjar något mer!
Citera
2009-08-05, 08:41
Medlem
platyzmas avatar
Hmm New York-bo återvänder snabbt till Sverige och blir då mördad, luktar ju som att det är nån som har lättare att gå på honom här än i New York vilket borde peka BORT från klassisk italiensk-amerikansk maffia i så fall.

Skjuten har han dock blivit, vilket pekar PÅ mer organiserad brottslighet...
Citera
2009-08-05, 09:35
Medlem
HectorPis avatar
Offret hette A*d*e*s och var en framgångsrik affärsman. Angående hur mycket pengar som fanns i familjen så fanns det många miljoner dollar.
Citera
2009-08-05, 10:14
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albrekt
Nu är ju tydligen hans 2 årige son vittne till mordet.

Vad jag förstår försöker polisen få fram om barnet var vaket och bevittnade mordet på pappan.

Sonen och barnamodern, bodde de i Sverige?
Citera
2009-08-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Offret hette A*d*e*s och var en framgångsrik affärsman. Angående hur mycket pengar som fanns i familjen så fanns det många miljoner dollar.

Andreas hette han, inte A*d*e*s.
Står desutom på flera ställen på nätet.
Citera
2009-08-05, 10:22
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Vad jag förstår försöker polisen få fram om barnet var vaket och bevittnade mordet på pappan.

Sonen och barnamodern, bodde de i Sverige?

Nej de är inte från Sverige. Offret är en svensk man som mer eller mindre emigrerat till USA.
Citera
2009-08-05, 10:24
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfjant
Andreas hette han, inte A*d*e*s.
Står desutom på flera ställen på nätet.

A*d*e*s precis som jag sa ja.
Citera
2009-08-05, 10:31
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Nej de är inte från Sverige. Offret är en svensk man som mer eller mindre emigrerat till USA.

De var fortfarande en familj (ej separerade) som tillsammans besökte Sverige?

Det hela låter lite likt Fagerstamordet för några månader sedan.
Citera
2009-08-05, 10:36
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
De var fortfarande en familj (ej separerade) som tillsammans besökte Sverige?

Det hela låter lite likt Fagerstamordet för några månader sedan.

Min spekulation är att de är skilda, men detta vet jag inte med säkerhet. Enligt pressen är mamman nu på väg till Sverige för att hämta sin son. Hon var alltså inte med offret i Sverige vid tidpunkten för mordet.

Fan måste sluta skriva så där, låter ju som GW!
Senast redigerad av HectorPi 2009-08-05 kl. 10:37. Anledning: Mer info
Citera
2009-08-05, 11:18
Medlem
Enligt en bekant till mig som var kompis med A*d*e*S så var han skild och mamman hade visst direkt då dem skaffat barnet helt plötsligt blivit konstig och skildes från han , han fick vårdnaden (tror jag hon sa) nu på sitt besök i Sverige så skulle barnet träffa sin farmor. Killen var väldigt rik så miljoner.

Det är allt jag hade fått reda på:/
stackars unge säger jag bara.

Min teori : Mamman hyr en torped ā.ka en liten ghetto kid eller the real deal assasin , får kål på mannen och får vårdnaden utav barnet..
Citera
2009-08-05, 11:21
Medlem
Tuesdays avatar
För att kunna ta med sig barnet till Sverige så måste offret antingen ha haft mammans skriftliga tillåtelse, eller ensam vårdnad. Är det enda barnet? Vilket medborgarskap har sonen? Är modern amerikansk medborgare?
Citera
2009-08-05, 11:25
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
För att kunna ta med sig barnet till Sverige så måste offret antingen ha haft mammans skriftliga tillåtelse, eller ensam vårdnad. Är det enda barnet? Vilket medborgarskap har sonen? Är modern amerikansk medborgare?

De hade delad vårdnad enligt artikel i ttela, så mamman måste ha gett tillåtelse till resan.
Citat:
36-åringen hade separerat med mamman och de hade delad vårdnad av sonen.
http://ttela.se/start/trollhattan/1.540953
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in